Det är en gris på dagis

Johanna Thydell

| 2012

Johanna Thydells kritikerrosade och storsäljande förskoledrama Det är en gris på dagis! Det är en gris på dagis är en bok att glädja sig åt, en bok där vardagsrealism blandas med lekfullt fantasteri. /Lena Kåreland, DN Det är en gris på dagis är en humoristisk, poetisk och lagom verklighetstrogen berättelse med knorr. Grisen står i sin hage och tittar på barnen som leker långt därborta på dagis. Grisen är ensam, han vill också vara med. Han gräver och gräver och rätt var det är står han vid dagisets staket. Alla barnen blir överlyckliga. Men hur gömmer man en gris på dagis? Köpte den och min 3-årige son blev helt till sig. Helt klart en av de mest uppskattade böcker han fått. Rekommenderas! /Linn, Adlibrisrecension Min treåring och min 7-åring älskar den här boken. /Ann-Sofie Jaredal, Adlibrisrecension

Teresia Kjellgren

2014-01-17

Bra barnbok som handllar om precis vad den heter. Kul historia.

Ann-Sofie Jaredal

2013-04-12

Min treåring och min 7åring älskar den här boken. De är vldigt fascinerade av tanken att ha en egen gris på dagis.

Louise A

2012-11-02

Thydell debuterar med bilderböcker och gör det med den äran. Söt liten historia om att vilja höra ihop med flocken. Bilderna är en riktig höjdare.