Ödesryttarna: Jorvik kallar

Dahlgren, Helena

Ödesryttarna: Jorvik kallarVälkommen till den magiska ön Jorvik, en paradisiskt vacker plats, särskilt för hästälskare. Men under den glittrande havsytan döljer sig onda krafter. En uråldrig konflikt är på väg att blossa upp, något som Lisa och hennes vänner i stallet snart ska bli varse. Följ med när Star Stable-spelets värld blir bok!När Lisa och hennes pappa kör av bilfärjan till Jorvik är det inte första gången hon kommer ny till en stad, en skola, ett kompisgäng. Pappans jobb på oljeriggar har gjort att de har flyttat många gånger. Den här gången flyttar de utan Lisas mamma, som dog i en ridolycka. Hästarna var Lisas och mammans gemensamma intresse och kärlek, men inte nu längre. Efter mammans död har Lisa inte ridit. Ändå dröjer det inte länge innan Lisa dras till stallet på ön, till Linda, Alex och Anne och till hästarna. Speciellt en häst, Starshine.Nu förändras allt i...

boken var bra och den handlade om en tjej som ska vecka liv på en öde ö

Rejmyre skola

2021-10-26

Bra bok om du spelar star stable för det är en bra bok

Järnåkraskolan 4a

2021-10-18

I början tyckte jag att den var rätt så tråkigt men sedan började den bli spännande och sedan så plötsligt föll Concorde ner på marken som om han typ dog, Ines

Jorvik boken var väldigt bra, den hade en början en handling och ett slut så då visar de att boken har en röd tråd. Boken får 4/5 stjärnor för att den var bra men inte så jätte sorglig. Jag gillar. Sorgliga böcker, den var spännande och rolig. Jag rekommenderar den om ni GILLAR hästar, annars inte. Den hade en bra natur beskrivelse och miljöbeskrivning.

Jag tyckte att boken var bra därför att den var rolig och spännande.

4A_Tegelhagen

2021-09-17

Ödesryttarna är en bok med mycket fantasi
Ödesryttarna är även en serie som är bäst att läsa i ordning
Ödesryttarna handlar om fyra tjejer i tonåren möter sina beskyddare ” hästarna” och med dem händer det mesta omöjliga
Jag tycker inte jättemycket om hästar men den här boken var väldigt bra ändå

Marianne Skoglund

2020-03-25

Blev glatt överraskad av denna bok! Helena Dahlgren kan verkligen skriva och orden rinner som vatten över sidorna. Både relationer och hästvärlden skildras på ett trovärdigt sätt. Är inte tidigare bekant med Star stable-konceptet, även om jag hört talas om det, men gissar att boken väl passar in i det universumet.

2019-10-21

Hästar, tonårsvänskap, magi, underbar natur.