Desperation

King, Stephen

| 1996

Marita Ryen

2018-08-27

Konstig, förstår inte att jag orkade läsa ut den.

Pauline Franzén

2014-01-07

Aldrig tagit mig så lång tid att ta mig igenom en bok. Tror det tog mig en månad, minst, innan jag läst ut den. Jag tänkte helt enkelt inte på att jag hade den, var uppenbarligen för ointresserad av den pga rätt seg i mellanåt. Men nu när jag läst ut den kan jag iallafall tycka att den var välskriven, sjuk, och mycket bättre än filmen iallafall.

Patrick Fransson

2013-10-23

Bra och läsvärd, om man gillar King.

Jenny Majgren

2013-08-02

Så otroligt Seg! tog mig 3 år att tugga mig igenom boken. Man läser sida efter sida och ändå har dom knappt hunnit kolla runt i ett rum, snäppet värre än serien våra bästa år t o m.
Ingen originell idé från King direkt. Som vanligt med King's böcker (de som jag har läst) så är det en massa religiöst, alltid någon som ber jämt och ständigt, alltid att någons öga som lämnar ögonhålan och alltid något skumt, och väl beskrivet, som händer med en kvinnas kropp och underliv.
Jag är besviken, blir inga fler King-böcker lästa för min del efter denna, om inte möjligtvis "Black Tower"-serien.

Lars Willfors

2013-08-01

Stabil mastodontepik a la King, men författarskapet har ett antal socialt starkare och framförallt otäckare böcker. OBS femton års perspektiv på denna kommentar.

Jonna

2011-09-15

Tyckte väldigt mycket om boken, den var spännande och inte alls lika krånglig som många andra av Kings böcker :)

Maja Korpvinge

2011-03-09

Helst skulle jag vilja ge den 3,5 boken var bra men hade sina brister. Ändå en läsvärd bok.

Detta var inte någon höjdare, jag tyckte boken var väldigt hoppig och den gav mig inget speciellt sammanhang.
Alltså inte en av de bättre av King
Därför får den bara en 2a av mig..

Anna Sandstedt

2010-02-10

Läste denna bok några ensamma nätter för några år sedan, den var jätte spännand. Se inte filmen, läs boken!

Sarah .

2010-01-28

Wow, en ny favorit-King! Jag gillade att alla olika delar i boken höll ihop och man hela tiden kunde följa med i handligen trots hopp i tidslinjen och ett antal olika personer.

Tina Söderlund

2009-08-17

läses på engelska, som alla stephen kings böcker!!!