Den vita massajens dotter

Hofmann, Corinne

| 2004

Ingen som läste Den vita massajen lär ha glömt den förbryllande och fascinerande sannsagan om hur en ung, framgångsrik schweizisk kvinna blev handlöst förälskad i en vacker massajkrigare och lämnade allt för att dela hans liv i den afrikanska bushen. Många har säkert också undrat hur det gick för Corinne efter hennes dramatiska flykt från Kenya och maken för att rädda sin lilla dotter undan hotet om tvångsgifte och omskärelse. I denna uppföljare till succéboken ges svaren; här berättar Corinne Hofmann lika öppenhjärtigt som tidigare om sitt och dottern Napirais liv efter hemkomsten till Schweiz. Den vita massajens dotter är en spännande berättelse om en kvinna med en energi och en målmedvetenhet som kan försätta berg. Sedan Corinne Hofmanns berättelse om sitt liv med en massajstam i Kenya publicerades 1998 har boken översatts till 17 språk, sålt i enorma upplagor...

W

Weronica

2022-10-27

Fortsättnings boken som är en serie och det ger läsaren en inblick i två olika kulturer och var det kan innebära.

Nettan J

2016-12-25

My.loved.books

2013-02-21

Uppföljaren till "Den vita massajen" var bättre, men vissa bitar i boken känns som rent skryt och blir rätt tjatigt i längden. Kommer dock läsa den avslutande delen i triologin om den vita massajen.

Ulla Englund

2013-01-23

Lättläst, men språkligt och innehållsmässigt tråkig. Med undantag av beskrivningen av hypen kring författarens första bok, ?Den vita massajen? (som jag också tyckte var näst intill dålig). Nu blir det ingen mer bok av den här författaren.

Anna-Karin L

2011-01-19

Den första var klart bättre, men det är fortfarande intressant även om språket är lite sådär.

Malin Tillmar

2010-08-02

Hade velat ge storyn högre betyg och språket lägre. Kulturkrock deluxe som gör det skrala språket uthärdligt.

Alltså..hennes böcker tröttar ut mig. Och trots detta plogar jag mig igenom boken.

Karin Karlsson

2009-07-10

Ett måste och läsa om man läst första boken.

kristina johansson

2009-07-09

Inte alls like bra som bokens föregångare. Hade lite svårt att förstå varför boken skrevs men den var intressant ur den synvinkeln att hon skildrar livet efter Kenya.

Johanna Falkered

2009-07-01

Man vill såklart veta mer så denna bok slukas oxå.