Den Vita Kvinnan och Frostbarnen

Walters, G.J

Den vita kvinnan och frostbarnen är en mörkare novell som utspelar sig på Island under tidigt 1800-tal. Förbered dig på en annorlunda spökhistoria om mord, hämnd och oväntade händelseförlopp.

Lena Ekelund

2020-11-12

En riktig bladvändare! Man dras in i ett helt annat århundrade med en historia fylld av ondska, mystik, romantik och sorg. Rekommenderas!

Jessie Link

2020-11-12

Vi gillar verkligen den här boken. Det är lite av en rysare med mord och övernaturliga ting men den är så vacker. Handlingen utspelar sig på 1800 talets Island och författaren har beskrivit omgivningen så målande så det känns som man sitter där framför de tornande snötäckta bergen och känner snöflingorna falla på kinden. Min dotter lärde sig en hel del om Island och relationen till Danmark som lett till mycket nyfikenhet och frågor hos henne - alltså en bok som fortsätter att ge även efter sista sidan :D

Helene Andersson

2020-11-12

Både jag och barnen (lite äldre) älskade boken. Den drar in en direkt, är spännande, ibland lite läskig men trots att den handlar om hämnd, död och det övernaturliga så handlar den mycket om kärlek och gränsen mellan ont och gott. Jag älskade att den slutade i nutid (den börjar på 1800 talet). det enda negativa var att den var för kort.

Agnetha Svensson

2020-11-02

Jättebra för äldre barn/ ungdomar. Lagom kort men spännande så att min dotter som har lagt bort böcker läste faktiskt igenom den och tyckte att den var bra. Jag har även läst den, lite mörk (som Isländska berättelser ofta är), mord, hämnd och kärlek. Och övernaturligt givetvis.