Den svenske kannibalen: En sann historia

Tagesson, Pelle

Tommie och Anna är kära och lyckliga över sin nyfödda baby, men plötsligt krossas idyllen. Anna knivmördas och Tommie grips trots att han är oskyldig. Under tiden går mördaren, kannibalen, på begravningen och låtsas sörja offret som han drack blod och åt kött av. Ska polisen hinna gripa honom innan han mördar sitt andra offer?

Eva Möller

2019-06-16

Jag läste boken med fasa och jag kan vara ärlig. Jag hoppade över en del avsnitt som jag inte klarade av att ta in. En bok som är otäck och avskalat berättar om en riktig händelse . Skriven i nästan romanform där man får följa de olika skeenden och tankar ur gärningsmannens perspektiv men även pojkvännens som först misstänktes för dådet lidande. En bok jag ville sluta läsa men inte kunde. Betyg 4

Bra bok.

Matilda Persson

2017-07-26

Finner denna bok galet faschinerande! Och vilken fruktansvärd historia.

Det enda jag skulle vilja klaga lite på är att det är en hel del upprepningar i boken och när man börjar tänka på dessa kan man inte sluta se dem. Överallt. I övrigt mycket bra och jag kunde inte sluta läsa.

Den svenske kannibalen är en mycket otäck bok! Det är svårt att inte ta illa vid sig när man i detalj läser hur Lennart högg ihjäl och sedan åt och drack från sina offer. Flera gånger fick jag lägga ner boken för att ett illamående sköljde över mig. En liten lättläst bok men inget för känsliga! *ush*