Den svenske kannibalen

Tagesson, Pelle

| 2006

Tommie och Anna r kra och lyckliga ver sin nyfdda baby. Pltsligt krossas idyllen - Anna knivmrdas och Tommie grips oskyldigt fr mordet. Samtidigt gr den skyldige mrdaren fri - kannibalen. Tommies liv r som en mardrm - oskyldigt inlst i en cell. Under tiden gr kannibalen p begravningen och srjer offret som han drack blod och t ktt av. Ska polisen hinna gripa honom innan han mrdar sin andra fostersyster? "Den svenske kannibalen" r en skakande deckare - hmtad ur verkligheten. Stjrnreportern Pelle Tagesson r en av Sveriges mest rutinerade journalister. Han har bevakat hundratals mordutredningar - men knappast ngon s otck som kannibalmorden.

Eva Mller

2019-06-16

Jag lste boken med fasa och jag kan vara rlig. Jag hoppade ver en del avsnitt som jag inte klarade av att ta in. En bok som r otck och avskalat berttar om en riktig hndelse . Skriven i nstan romanform dr man fr flja de olika skeenden och tankar ur grningsmannens perspektiv men ven pojkvnnens som frst misstnktes fr ddet lidande. En bok jag ville sluta lsa men inte kunde. Betyg 4

Bra bok.

Matilda Persson

2017-07-26

Finner denna bok galet faschinerande! Och vilken fruktansvrd historia.

Det enda jag skulle vilja klaga lite p r att det r en hel del upprepningar i boken och nr man brjar tnka p dessa kan man inte sluta se dem. verallt. I vrigt mycket bra och jag kunde inte sluta lsa.

Den svenske kannibalen r en mycket otck bok! Det r svrt att inte ta illa vid sig nr man i detalj lser hur Lennart hgg ihjl och sedan t och drack frn sina offer. Flera gnger fick jag lgga ner boken fr att ett illamende skljde ver mig. En liten lttlst bok men inget fr knsliga! *ush*