Den svarte løperen

Ulla Englund

2022-09-29

Inger Jonsson

2017-01-06

En, i mina ögon, ganska slätstruken bok.

Pernilla Nilsson

2015-07-25

Nä, denna kändes väldigt amatörmässig. Knappt värd att lyssna klart.

My.loved.books

2015-01-08

Hittat en ny favoritförfattare! Ser framemot och läsa hennes andra böcker om Emma och Filip. :)

Maria Jacobsson

2014-11-14

Lättläst och trivsam bok. Kul med miljöer man är bekant med!

Pernilla Engström

2014-02-23

Mycket bra deckare från Skövde med omnejd. Känner man till omgivningarna är det naturligtvis extra roligt att läsa den.

Jag borde kanske inte betygsätta den här boken, eftersom jag inte har läst den. Jag började, men den var så dålig (eller troligen bara så väldigt mycket inget för mig) att jag inte orkade fortsätta. Det fanns inget framåtdriv.

Peter Berggren

2013-08-18

Detta är en väldigt enkelt skriven deckare, långt ifrån att vara av en den höga kvalitet som deckare av t.ex. Läckberg eller Nesbö har. Man grips varken av handlingen eller slutet.

Lotta Karlsson

2013-07-13

Bästa bok i juni 2012.

Caroline Karlsson

2012-11-16

En deckare i mängden, den sticker inte ut på något enda vis...

2012-08-17

Lite lagom spännande historia, lättläst. Kändes då och då som att författaren ville ge en uppläxning i kultur, men gillade parallellhistorian med Emma och Filip. Inte ett mästerverk men bra underhållning för stunden.

Conny J

2012-07-29

På boken stod det att boken hade drag av Maria Lang och Camilla Läckberg. Camilla Läckberg köper jag, men dra inte ner Maria Lang i smutsen..

Conny J

2012-07-28

Ibland önskar man att det stod en skylt framför vissa böcker i butiken där det stod "SKRÄP"....

Stina Jönsson

2012-07-10

En lättläst sommardeckare.

Sara Nilsson

2012-05-14

Lite seg i början, men tog sig i mitten ungefär. En bra och lättläst bok!

Anna Aspviken

2012-02-20

Så nära Maria Lang man kan komma!

Mikaela Christensen

2011-12-22

stod på framsidan att författaren kunde liknas med Camilla Läckberg.. i vilken värld då undrar jag?
Ok början på boken, men precis som en film då man vet exakt vad som kommer hända, blir man uttråkad rätt fort. Att själva slutet, som alltid är bäst när det dras ut lite, skedde på ca 5 sidor gjorde hela boken ganska värdelös.

Maria Johnson

2011-09-11

En nästan helt ok deckare. Dock drar det banala slutet ner betyget med en stjärna.

Margareta Karlsson

2011-08-08

Extra rolig eftersom jag bor i Skövde. Hoppas att den andra boken är bättre.

A Bookaholic Swede

2011-08-05

Lättläst men saknar djup. Lite kul att läsa en bok om Skövde, men till slut blev det så mycket beskrivningar om staden och dess omnejd att det kändes som reklam, "denna bok är sponsrad av av Skövde kommun"...

För att vara debut tyckte jag den var jättebra

Camilla Eriksson

2010-10-13

Del1 i en Serie om rektorn Emma Lundgren och Kriminalkommissarien Filip Alexandersson här handlar det om en försvunnen Schackpjäs från 13-00 talet .Helt okej men inte mer.

En ganska klassisk pusseldeckare, men griper inte riktigt tag. Det fattas spänning och jag skulle ha önskat lite mer dynamik mellan huvudpersonerna.
Duger som sommarläsning, dock.

Eva Bommelin

2010-03-11

Denna bok är en trevlig läsning men inte mer.

Ann-Sofie Carlsson

2009-11-16