Den stängda boken

Kaarsbøl, Jette A

| 2005

Stina Heimonen

2021-12-30

Jag har lyssnat till boken och upplevde den som stämningsfull och vacker.

2018-05-27

Pendlar mellan en 3:a och en 4:a för mig. Bitvis tycker jag att den är riktigt bra och engagerande, men den är alldeles för lång. Den borde ha kortats ner på minst 200 sidor, då hade också mitt slutbetyg varit högre. Det här är en bok som jag aldrig skulle ha orkat läsa för hand, men med skickliga Agneta Ekmanner som uppläsare gick det ganska bra.
Mitt slutbetyg blir, en varken stark eller svag 3:a!

Mariann Winge

2016-02-12

har läst den på danska

Anna Lindström

2015-03-13

Underbar. Så vacker och så sorglig. Vilken fantastisk debut.

Izabela Horn

2013-04-16

Jätte bra bok kunde inte lägga den ifrån mig utan glömde tid och rum.

Fick tipset om att detta var en kanonbok. Lyssnade på den och hade ibland svårt att hålla koncentrationen, så nån 5:a blir det inte. Berättelsen är vacker och fängslande, men ibland kändes den lite "seg". En stark 4:a

Anna-Karin Marklund

2011-02-15

En bok som berörde mig mycket. Den skulle ha fått en femma och inte tempot hade varit så långsamt.

Anna-Karin L

2011-01-19

Längesen jag läste och har för mig att det tog ett tag att komma in i den, men att jag sen tyckte om den mer och mer. Oväntat slut får man väl säga.

Maria Nordström

2010-08-30

En fantastisk bok som jag inte kunde lägga ifrån mig.

Merja A

2010-08-30

Upptäckte att jag har ju läst den här boken, efter att ha släpat hem den från biblioteket. Har suttit och skummat genom och läst många stycken, men vill inte läsa om hela.Därför ger jag min fyra med reservation, BT estimerar så och det är den typ av romaner jag gillar.

Ingrid Selnes

2010-05-11

En spännande och välskriven bok med överraskande slut.

Maiken Karlsson

2010-03-06

En mycket fängslande och tragisk kärlekshistoria om att vara bög på 1800-talet - i högreståndsmiljö

ingrid lindahl

2010-03-01

Tyckte först att den var långsam, halvtråkig, men vilket människoöde och bok värd att ge tid

Anna Hallqvist

2009-10-12

En riktigt bra debutroman.
Språket är underbart och tonen i boken är gammaldags, inte konstigt då den utspelar sig i slutet på 1800-talet kanske. Men den behandlar frågeställningar från idag i den tidsepoken. Och så förbannat långt har vi inte kommit tydligen.
Lite lång och lite långsam drar ner betyget ett snäpp.
Annars är den tankeväckande och underhållande.
Om en kärlek och en åtrå som tar slut redan innan den ens börjat, men som ändå formar en ung kvinna till en väldigt bitter gammal kvinna.

Annelie Carlsson

2009-08-13

Den här boken har jag inte ens orkat läsa ut och det händer inte ofta. Den är otroligt seg i handlingen och det händer inte mycket.