Den som törstar

Professor Vidar Malmberg dör hastigt i en hjärtinfarkt och Västgöta universitets rektor Emma Lundgren måste skynda sig hem från Rom. Vidars vänner i kyrkokören där även Emma ingår bestämmer sig för att sjunga på begrav-ningen. Men snart hittas ännu ett lik, och alla begrav-ningsgästerna blir misstänkta, inte minst Emma Lundgren själv.Den i Skövde bosatta Kristina Appelqvist arbetade tidigare med press- och informationsfrågor på högskolan i Skövde, bland annat som kommunikationschef och presschef, men är numera frilansskribent, kommunikationskonsult och författare. Bokdebuten kom hösten 2009 med deckaren Den svarta löparen som snabbt hittade fram till många läsare.

2021-03-08

En bok som tyvärr mest blev löjlig. Lite intressant att följa Emma och Filip men det var svårt att ta sig igenom boken då den inte engagerade mig.

Inger Jonsson

2017-01-08

Bästa utbytet av boken var skildringen från Rom samt beskrivningarna av de historiska föremålen. Själva kriminalhistorien känns väl osannolik.

My.loved.books

2015-01-21

Ännu en Spännande deckare av Kristina Appelqvist! Verkligen en ny favoritförfattare! :)

Harriet Axelsson

2014-10-05

Gillar miljön och Skövde. Språket är väl inte topp men ok att slappna av till

Pernilla Engström

2014-02-27

Tycker den är en muskelsträckning. Ej blodig och det är trevligt att känna igen sig i miljön.

Eva Svahnström

2012-09-25

Hygglig förströelse men ingen toppenbok. Huvudpersonen, universitetsrektorn, känns inte riktigt trovärdig...

Camilla Eriksson

2012-02-23

En bok om svek,mord,gamla antika föremål,kärlek, gammal vänskap.

Maria Johnson

2011-10-18

En pusseldeckare i universitetsmiljö. Helt ok läsning.

2010-10-29

(Jag har inte läst Kristina Appelqvists första bok "Den svarta löparen" som är den första fristående delen i serien om rektor Emma Lundgren.)

Tyckte att det här var en ganska så ordinär deckare. Lite långsam och inte så jättespännande. I och för sig välskriven och lättläst. Men den engagerade mig ändå inte speciellt mycket.