Den som stannar, den som gr. Bok 3, ren i mitt liv

Ferrante, Elena

Den tredje delen i romansviten om barndomsvnnerna Elena och Lila tar vid dr del tv slutar. Elena har under sin tid p elitskolan i Pisa skrivit en roman som vcker visst anseende och under ett av hennes frfattarframtrdanden dyker Nino Sarratore upp, Lilas fre detta lskare, somElena i hemlighet varit frlskad i under hela sitt liv och hon knner att hon dras p nytt till honom. Lila har flyttat till en frstad till Neapel tillsammans med Enzo Scanno och sin son Gennaro och p kvllstid lr hon sig allt hon kan om datorer och programmering fr att p s stt skapa sig en ny och bttre tillvaro fr sig och sonen.Lila och Elena frsker var och en p sitt stt navigera genom det italienska 70-talet med all dess politiska oro, sexuella frigjordhet och sociala frndringar, Elena genom sitt ingifte i en milanesisk akademikerfamilj och Lila genom att tillgna sig datorernas banbrytande...

6d

lskade de tre frsta. Den hr blev lite tjatig. nd sugs man in och fortstter och naturligtvis mste jag lsa fyran ocks!

2017-05-29

Av ngon anledning fortstter jag bara att lsa... Egentligen ganska trkigt men ngot lockar vidare, sida fr sida. Vad? Kan inte riktigt stta fingret p det, men jag tycker bttre om denna tredje del. Ettan och tvan r det nog ndvndigt att lsa frst.

Emma Fgerlind

2017-04-30

Knner inte storheten. Det r okej bra, lite fr mycket som ngon slags spa. Vnskapen som ska skildras, r det ens en vnskap?

MaPa

2017-04-16

Fantastisk lsning. Inte lika bra som de tidigare tv med nd en njutning att lsa.

Solveig Andersson

2017-01-24

En ren njutning fr sjlen att lsa Ferrantes briljanta texter. Neapeltrilogin r bland det bsta jag lst. Har ni inte redan stiftat bekantskap med henne rekommenderar jag att ni gr det nu! Fem stjrnor. Ls den!

Jouni Gustafsson

2017-01-10

Nstan lika stark som del 2 i serien. En av de bsta klasskildringar jag lst, men har ocks s mycket mer.

Hilda Kraamer

2016-12-25

Zack Simone

2016-09-08

Inte alls lika bra som tvan och lite smre n ettan. Problemet r nog att det r lite fr mycket omvrldsinformation, halvtrist fakta och introduktion av lite nya karaktrer. Eller s r det trkigare att ldras? nd vldigt bra.