Den som spikar på julafton har allvarliga problem

Batra, David

| 2008

Julutgåva av succén "Den som inte tar bort luddet ska dö!" Nytt omslag, ny titel ? samma innehåll. ?Här kan du inte parkera, din idiot! Må lössen från tusen kameler hemsöka edert könsorgan.? På Lottas vindruta en tisdag i mars ?Morgondagen inställd på grund av bristande intresse!? På dörren till Medborgarhuset i Eslöv en måndag i november ?Här städar vi efter oss ? såväl svarta som vita.? I tvättstugan dagarna efter att en somalisk familj hade flyttat in i hyreshuset Komikern David Batra och hans team av lappletare har dammsugit Sverige på arga lappar i tvättstugor, trapphus och kontorspentryn. Handtextade meddelanden om vilken ljudnivå som är lämplig i ett hyreshus och vems ansvar det är att diska i studentkorridoren. När man ser efter noga finns de arga lapparna överallt och egentligen är det inget konstigt ? ett anslag i trappan är nog det perfekta sättet...

D

Daniel Berggren

2019-07-30

En rätt bra coffe table bok.

2015-06-14

Har hängt in boken i vår tvättstuga = Inga fler anonyma lappar och nästan inget ludd :)
Både rolig och tänkvärd! Skrattade högt flera gånger :)

Denna bok var rätt så kul. =)

Mats T

2011-08-02

Denna bok handlade om igenkänningsfenomenet med olika lappar som man kan träffa på överallt

Victoria G

2010-11-12

Riktigt rolig! Jag gillar David Batras underfundiga kommentarer till bilderna

Elisabet Karlsson

2010-03-14

Batras kommentarer är om möjligt roligare än lapparna. Missa inte hans egen lilla berättelse om när han gick påskkärring i USA som liten, hejdlöst roligt!

Kenneth Olausson

2010-03-08

Många nyttiga tips och idéer för oss aggressionshämmade.

Skrattade så att tårarna sprutade..i min ensamhet. Det tillhör inte vanligheterna precis. I love bokrea 2010.

Gunvi Lundqvist

2010-02-12

Lättläst och budskapet går fram. Alla lappar säger något. Även iakttagelserna är suveräna. Särskilt hur svensken är i trafiken. En rolig bok och läsaren bjuds på underhållning där igenkänningfaktorn är hög. Rekomenderas åt alla som vill gotta sig i det otroliga människobeteendet.

Mia Dahlstrand

2009-10-24

:D

Annelie S

2009-10-14

Rolig läsning, men är inte några av lapparna påhittade för att boken ska bli rolig, eller?

Maria Berggren

2009-09-09

hahahahihihi

Maria Vestberg

2009-07-05

Hysteriskt rolig, för en som inte gillar arga lappar....

BOKMANIA bokblogg

2009-06-21

Superkul! Min recension finns här: http://www.bokmania.net/2008/05/blog-post.html

Jag skrattade så att jag gråt!

Anna Lidin

2009-06-17

Som dasslitteratur en klar femma!

Irene Asp

2009-06-16

Hysteriskt rolig emellanåt!

Anna Östberg

2009-06-15

Hysteriskt roligt!!

Marianne Skoglund

2009-06-11

Kanske det roligaste jag någonsin läst. Både första och andra gången. Min favorit är "Den som spikar(eller var det borrar?) på julafton har allvarliga problem."