Den sjtte natten

Bryn, Annika

| 2003

Flera mord p offentliga personer skakar Sverige. Gemensamt fr offren r att alla p olika stt motarbetat hgerextremism. Polisen letar efter en ensam galning medan klockan tickar och medierna trycker p. Samtidigt frsvinner ett advokatpar och deras trettonriga dotter. Har de bara gett sig ivg p en oplanerad semester eller har det hnt dem ngot? Hnger fallen ihop? Och kan polisen ens lita p sina egna? Den sjtte natten rr sig ver hela skalan mellan deckare, psykologisk thriller och action. Den utspelar sig under en mycket hektisk vecka, svl i Stockholm som i Norrlands mest svrtillgngliga terrnger. Annika Bryn r frilansjournalist. Detta r hennes debut. "Den sjtte natten r en debutbok som verkligen manar till eftertanke. Annika Bryn har gjort en strlande debut. Inte bara fr handlingen som sdan. Hon r ocks mycket stilsker i sina skildringar av personer,...

2013-06-10

Boken r spnnande om n ngot tjatig. Inte alls lika bra som Morden i Buttle! Men det r mer sprket jag gillar med frfattarinnan. Inte alls s mjkigt och mesigt sprk som mnga andra kvinnliga deckarfrfattare har. Och det r ju alltid ngot positivt! Nu vill jag lsa bok nr. 2, om den nu gr och f tag p, vill sga!

Pia Stendahl

2012-05-16

"Den sjtte natten"r en otck och spnnande lsning.

Boken bestr av flera trdar som r uppdelade p ett stt som ger ett bra driv till intrigen. Boken r vlformulerad och sprket knns rakt och rttframt.

Boken har tv nackdelar, den r inte super-originell och vissa delar knns vl tillrtta lagda. Men det gr inte s mycket eftersom spnningen i boken gr att jag ganska fort glmmer mina f kritiska tankar.

P www.bokbrus.se finns fler ljudboksrecensioner.

amelina .

2010-06-13

Spnnande, men sprket - fr mycket ord staplade p varandra. Otroliga knslor som personerna upplever i det mest varierande situationer - inte s speciellt trovrdigt.

Anne-Lie Mnsson

2009-12-03

Mord p ett antal offentliga personer i Sverige som engagerat sig mot rasism. Nynazism, ven bland de poliser som ska utreda morden. Lite segt i brjan tyckte jag men den tog sig och det blev bra spnning mot slutet.

Karin R-g

2009-08-12

Kndes som om denna bok var skriven av en man.