Den sista utvgen

Mina, Denise

| 2002

?Med absolut trovrdighet terskapar Mina en hrd vrld; men ocks med en humor och vrme som r ovanlig ven i den mest optimistiska mysdeckare. F frfattare klarar en sdan svr balansgng ? det r en fantastisk prestation.? The Times Literary Supplement Trots att solen gassar ver ett stekhett Glasgow genomgr Maureen O?Donnell en av sitt livs mrkaste perioder. Skatteskulderna r hgre n inkomsterna; mannen som ddade hennes pojkvn skall stllas infr rtta och Maureen tvingas motvilligt till vittnesbset; fadern som frgripit sig p henne har flyttat tillbaka till Glasgow fr gott. Till rga p allt blir hon involverad i en tragisk familjefejd d en kvinnlig bekant pltsligt dr under oklara omstndigheter.    Sakta men skert inser Maureen att hon har dragits in i ett spel med mycket farliga aktrer, och denna gng finns det ingen som kan komma till hennes...

Ursula Stlhandske

2019-03-27

Bra och lite frvnande avslutning av trilogin. Kommer att sakna huvudkaraktrerna.

2014-11-29

Tredje och sista delen i serien om Maureen O'Donnell var jag egentligen inte alls lockad att lsa, eftersom jag inte gillat de tv frsta speciellt mycket. Ls mer p http://bokslut.blogspot.se/2014/11/den-sista-utvagen-av-denise-mina.html

Sara Urger

2013-08-14

Mycket bra avslut p Garnethill-serien, jag r lite ledsen ver att inte f umgs mer med Maureen och Leslie.