Den sista safarin

Meyer, Deon

| 2012

Krugerparken är en av Sydafrikas största attraktioner. Men det försvinner folk bland de vilda djuren. Emma le Roux har inte hört av sin bror på tjugo år. Hon hyr in Lemmer, en frilansande livvakt, för att leta upp honom. Lemmer är en bitter och besviken man, längst ner på skalan över de bittra och besvikna. Någon vill att Emma och Lemmer ska misslyckas. Någon vill ha mer av Krugerparken.

Izabela Horn

2021-12-30

Bra spännings roman

Terese Olofsson

2017-07-12

Har själv varit i Sydafrika och även Krugerparken flertalet gånger. Otroligt spännande att få läsa en historia som till stor del utspelar sig i och omkring parken med platser och namn som man själv befunnit sig på som lyckligt ovetande turist. Gillar Meyers sätt att skriva på - mycket.

2016-01-02

Mycket bra, ytterst välskriven, spännande! Och Meyer serverar sydafrikansk historia i en form som är berömvärd.

Marita Ryen

2015-12-05

Intressant men lite trög ibland.

harriet karlsson

2012-06-17

Merete Madsen

2010-10-12

Litet väl mycket osannolikt våld för min smak och inte samma spännande historia som den förra boken men har skapar ändå trovärdiga och intressanta karaktärer och man upplever att man får in inblick i Sydafrika från insidan