Den sista prärievargen

Connelly, Michael

| 2001

Harry Bosch har verkligen ställt till det för sig den här gången. Han får inte bo i sitt hus som blivit utdömt efter jordbävningen. Hans flickvän har lämnat honom. Han dricker för mycket. Han har blivit avstängd från sitt jobb vid Los Angeles-polisen för att han attackerat en överordnad. Polisen tvingar honom till en psykiater där han inte längre kan undvika sitt svarta förflutna – mordet på hans mamma när han bara var 12 år! Michael Connelly räknas som det stora nya namnet bland amerikanska deckarförfattare. Även i Sverige får han stadigt allt större läsarskaror. I pocket finns hittills Blodspår, Svart eko och Svart is som legat på Pocketlistan och sålts i tiotusentals exemplar. Den siste prärievargen är bok nummer fyra i serien om Harry Bosch. Tidigare böcker i serien: Svart eko (99), Svart is och Dockmakaren (00). Orig.titel: The Last...

Marita Ryen

2015-10-13

Bok nr 4 om polisen Harry Bosch. Spännande och bra.

2014-05-04

Riktigt bra hopkommen intrig.

Ulf Pettersson

2012-04-29

en typisk bok av Conelly, kanske lite långtråkig med långdragen samtalskontakt med en terapeut

2011-10-10

Ännu en riktigt bra deckare av Michael Connelly. Välskriven bladvändare med bra intrig. Jag gillar verkligen hans sätt att skriva.

Magnus Hoem

2011-01-17

Kan inte hjälpa det - jag har fastnat för dessa rätt enkla polisromaner. Har flera på kö i bokhyllan nu.

2011-01-05

Älskar böckerna om Harry Bosch och det här var inget undantag. En sorts hjälte i vardagen med sin envisa polisattityd! Bra skriven, en slående historia.

Claes Nilsson

2010-12-07

Bra Bosch-deckare, enkel att följa med i, några oväntade vändningar, läsvärd!

Henrik R.

2010-10-31

På ytan så klyschig bok; halvnedsupen ensamvarg till hårdkokt polis försöker lösa ett gammalt nedlagt fall. Jag förstår inte varför det ändå funkar så bra, men det gör det.

Jonas Hugosson

2010-10-15

Mycket, mycket bra. Den bästa boken i Connellys serie om Harry Bosch jag läst så här långt.

Anna Hallqvist

2009-10-13

Alltså jag gillar Harry. Trots att han är nidbilden av en nersupen, ensam Vietnamveteran som tar sitt jobb på blodigt allvar är han cool. :)
Nu går jag in på den femte boken i serien. "Mörkare än Natten" ska påbörjas vid läggdags ikväll. Och ingen har hittills gjort mig besviken.
Visst är det underbart att påbörja en ny bok - nästan lika ljuvligt som att öppna alla bokpaket som kommer med nya böcker. Det är lycka det!

Patricia B

2009-07-04