Den saknade systern

Riley, Lucinda

| 2021

De söker över hela världen för att finna henne.De sex adoptivsystrarna D?Aplièse har alla varit ute på en osannolik resa då de sökt och funnit sina rötter. Men en fråga kvarstår: vem är deras sjunde syster och var finns hon?De har bara en ledtråd ? en bild av en stjärnformad smaragdring. Jakten på den sjunde systern kommer att föra dem över hela världen ? från Nya Zeeland till Kanada, England, Frankrike och Irland.Sakta men säkert avslöjas en historia om kärlek, styrka, svek och uppoffringar som inleddes för nästan 100 år sedan, då andra modiga unga kvinnor riskerade allt för att förändra världen de levde i.Den saknade systern är den sjunde, efterlängtade delen i succéserien som har förtrollat en hel värld.

Jaha då var sjunde boken utläst! Den sjätte tyckte jag var sisådär men sjuan var riktigt bra. Kanske berodde det på att jag läste sjuan under semestern i långa sjok och inte i små snuttar. Nu hoppas jag bara att författarens son lyckas få till den sista boken, åttan, om Pa Salt lika bra som de övriga sju böckerna.