Den saknade systern

Riley, Lucinda

| 2021

"Ovissheten är spännande in i det sista om det är Mary som är 'den hemliga systern'. Skildringen av naturen på det sköna Irland tillför boken ytterligare en dimension."BTJDe söker över hela världen för att finna henne.De sex adoptivsystrarna D?Aplièse har alla varit ute på en osannolik resa då de sökt och funnit sina rötter. Men en fråga kvarstår: vem är deras sjunde syster och var finns hon?De har bara en ledtråd ? en bild av en stjärnformad smaragdring. Jakten på den sjunde systern kommer att föra dem över hela världen ? från Nya Zeeland till Kanada, England, Frankrike och Irland.Sakta men säkert avslöjas en historia om kärlek, styrka, svek och uppoffringar som inleddes för nästan 100 år sedan, då andra modiga unga kvinnor riskerade allt för att förändra världen de levde i.Den saknade systern är den sjunde, efterlängtade delen i succéserien som har förtrollat...

2023-11-28

En mycket stark trea! Alla i serien har fått det, men egentligen borde jag ha satt högre betyg. Det är ju kanske inte någon stor litteratur, men få böcker har fångat mig så. Kan bara inte lägga ifrån mig böckerna om de sju systrarna, måste läsa slut! Riley väver in mycket historik och hon har en förmåga att ge sina romanfigurer både kött, ben och psyke, fantastiskt! Nu ska jag kasta mig över slutdelen Atlas, vad avslöjas för hemligheter här?

Katarina Strid

2022-04-24

Tyckte mycket om denna. Roligt att alla systrarna är med på ett hörn och man får lite mer om vad som hänt dem. Boken innehåller en del ouppklarade mysterier, där man hade hoppats få en del svar. Hoppas nu att Lucindas familj får till en åttonde bok!

Marie-Anne Eriksson

2022-04-08

⭐️⭐️⭐️

Fantastisk

2021-09-16

Det här är en bok jag har längtat så otroligt mycket efter. Och nu är den slut. Den sjunde delen om de sju systrarna och det har varit ett nöje att få följa med på resan.

Jag har i varje bok tyckt bäst om dåtidsdelen och gör det även i den här boken. Det är intressant att få ta del av Irlands historia och lära sig mer. Tycker även om att få möta alla systrarna igen och påminnas om vad de har varit med om. Nu är de där allihop. De sju systrarna.

Det är en härlig bok, men samtidigt vemodig och lite sorgligt. Sorgligt att veta att Lucinda själv aldrig kommer att få uppleva den åttonde boken, den om Pa Salt.

Julia Gedin

2021-08-24

Kristina Carlsson

2021-07-25

Jaha då var sjunde boken utläst! Den sjätte tyckte jag var sisådär men sjuan var riktigt bra. Kanske berodde det på att jag läste sjuan under semestern i långa sjok och inte i små snuttar. Nu hoppas jag bara att författarens son lyckas få till den sista boken, åttan, om Pa Salt lika bra som de övriga sju böckerna.