Den saknade systern

Riley, Lucinda

| 2021

De söker över hela världen för att finna henne.De sex adoptivsystrarna D?Aplièse har alla varit ute på en osannolik resa då de sökt och funnit sina rötter. Men en fråga kvarstår: vem är deras sjunde syster och var finns hon?De har bara en ledtråd ? en bild av en stjärnformad smaragdring. Jakten på den sjunde systern kommer att föra dem över hela världen ? från Nya Zeeland till Kanada, England, Frankrike och Irland.Sakta men säkert avslöjas en historia om kärlek, styrka, svek och uppoffringar som inleddes för nästan 100 år sedan, då andra modiga unga kvinnor riskerade allt för att förändra världen de levde i.Den saknade systern är den sjunde, efterlängtade delen i succéserien som har förtrollat en hel värld.

Lollos bokhörna

2021-09-16

Det här är en bok jag har längtat så otroligt mycket efter. Och nu är den slut. Den sjunde delen om de sju systrarna och det har varit ett nöje att få följa med på resan.

Jag har i varje bok tyckt bäst om dåtidsdelen och gör det även i den här boken. Det är intressant att få ta del av Irlands historia och lära sig mer. Tycker även om att få möta alla systrarna igen och påminnas om vad de har varit med om. Nu är de där allihop. De sju systrarna.

Det är en härlig bok, men samtidigt vemodig och lite sorgligt. Sorgligt att veta att Lucinda själv aldrig kommer att få uppleva den åttonde boken, den om Pa Salt.

Julia Gedin

2021-08-24

Kristina Carlsson

2021-07-25

Jaha då var sjunde boken utläst! Den sjätte tyckte jag var sisådär men sjuan var riktigt bra. Kanske berodde det på att jag läste sjuan under semestern i långa sjok och inte i små snuttar. Nu hoppas jag bara att författarens son lyckas få till den sista boken, åttan, om Pa Salt lika bra som de övriga sju böckerna.