Den ryske vännen

"Du har lurat mig." "Inte alls. Du hade ett problem. Jag hade en lösning." En blick från en övergiven pojke i Tjetjenien får den unga biståndsministern Katja Löfdahl att riskera sin karriär. Hon beslutar sig för att hjälpa till varje pris, men hennes medkänsla utnyttjas grymt av krafter starkare än hon anar. Tjänstemannen Henrik Hamrén blir indragen i ministerns affärer samtidigt som hans hustru Maria, lockad av passionen, glider allt längre ifrån honom. Vad de inte vet är att också hon blivit en pjäs på spelplanen. Katja, Henrik och Maria försöker alla styra sina öden, men för varje beslut de fattar drivs de allt längre in i ett storpolitiskt spel där andra satt upp reglerna och insatserna räknas i människoliv. I Den ryske vännen väver Kajsa Ingemarsson trovärdigt samman en intelligent thrillerintrig med engagerande människoöden. Det är en spännande historia om kärlek,...

Sarah JN

2014-11-20

Gillade den mycket men hade önskat flera svar på slutet.

Anton Bengtsson

2014-04-29

Håller med Eva, politiken var det enda intressanta. Men det skulle behövas en karaktär i den ryska politiken för att väcka något större engagemang.

Teresia Kjellgren

2013-09-14

Helt enkelt bra. Spännande och absolut läsvärd.

Victoria Antonsson

2012-06-07

Tråkig, ointressant och torftig,

Eva Sandhammar

2010-11-10

Har haft den i bilen och lyssnat i små portioner. Skulle sannolikt ha tröttnat om jag läst den på vanligt sätt. Personerna blev aldrig riktgit levande, mer som i en veckotidningsföljetong. Det mest intressanta var skildringen av det politiska spelet.

annika åberg

2010-07-24

3:e boken av Kajsa Ingemarsson som jag läst. Lättläst.

Maria Nordström

2010-03-02

Boken var inte vad jag väntat mig med den titeln. En bagatell som underhåller för stunden.

Johanna Galenpanna

2009-12-17

Den var rätt tråkig. Fångade aldrig mitt intresse, så jag lade ner efter typ tre kapitel.

Erik F

2009-11-22

Började läsa den, men orkade inte läsa ut den... Händer väldigt sällan att det blir så, men den här var bara alldeles för tråkig!

Karin Karlsson

2009-07-10

Kom inte ens igenom hela..

Johanna Falkered

2009-07-01

En svensk kvinna i krisförhållande, inte så spännande, inte så underhållande som Kajsa brukar vara.