Den rda vargen

Marklund, Liza

| 2003

En svart vinternatt mrdas en journalist i Lule. Annika Bengtzon finner en koppling mellan mordet och ett attentat mot flygbasen F21 i slutet av sextiotalet. Hemligheterna r mnga och livsfarliga. Annika dras in i en spiral av vld och terrorism som leder nda upp i regeringskansliet. Mot chefredaktrens uttryckliga order vgrar hon att slppa historien. Hennes situation blir allt mer ohllbar, bde hemma och p redaktionen. Ingen tror henne, hennes privatliv rmnar. Fr att verleva som mnniska, kvinna och journalist mste Annika utmana bde det politiska och mediala etablissemanget, sin chef och sin moral. Till slut terstr bara en kamp. Den mot mrdaren. Den rda vargen r en fristende roman som tar vid dr Sprngaren slutade. ?En spnnande bok, som r hart nr omjligt att slppa nr man vl greppat den? Jim Baas, Sdertlje-Posten ?Sammantaget har...

Marlne S

2017-04-27

Bra underhllning

2015-09-05

Spnnande, rappt skriven men med en hel del longrer, framfr allt om privatlivet. Och vid denna omlsning (frsta gngen fr mnga r sedan) sls man av hur illa och otrevligt Annika Bengtzon uppfr sig emellant. Slutet p denna deckare drar ned till en mycket svag trea.

My.loved.books

2013-07-29

En Riktigt bra och spnnande deckare!

Stefan Teppas

2013-04-17

Lste den 2003-06-10 enligt mitt Excelprogram. Den fick 3,2. viket betyder att det var Lizas bottennapp fasst ok.

Johanna Tallroth

2012-04-11

En bra bok helt enkelt

Bengt Mnsson

2010-04-04

Hennes bsta enligt min enkla smak.

Pernilla Hjertzell

2009-08-24

Tyckte den var super seg att komma in i. S den r lagd t hyllan.

Ulla Englund

2009-07-08

Liza Marklund r underskattad av vissa snobbiga, manliga frfattare, denna r nog hennes bsta