Den oändliga familjen

Naumann, Cilla

En nyinflyttad familj närmar sig ett obeskrivligt mörker. I ett fönster mitt emot: en liten flicka som för alltid kommer att förändras av det hon anar. Cilla Naumanns nya roman är en skoningslös skildring av en familj i djupaste kris, men också en berättelse om outplånliga minnesbilder och hur de lever vidare i oss.

Gunilla Pellerina

2023-07-25

2020-12-27

Mycket stark och känslosam bok. Naumann är en riktigt bra författare. Rekommenderas.

Torbjörn Nilsson

2019-03-26

Otroligt stark bok. Avsnitten med dotterns berättelse är mästerliga. Därför kulminerar boken tidigt. Boken är för plågsam att helt kunna ta in, men fångar perfekt essensen och intigheten i min barndom. Ytterst välskriven

2018-11-24

Naumanns roman påverkade mig starkt. Mycket läsvärd och då framför allt hur ett barns tankar och känslor formulerats kring händelser utanför och i en familj.

Helt okej tycker jag nog 😊

2018-11-18

Den här romanen berör mig på djupet. Har svårt att lämna de känslor den framkallar hos mig. En familj i kris. De två barnens utsatthet.

Lysande, stark och vackert skriven!

En bok som berör (förutom att jag inte förstår helt partiet om den utomstående Anna). Hemsk tragedi där förklaringen växer fram mer och mer, även om man aldrig får veta alla detaljer. Det behöver man heller inte.

2018-10-02

Tragedi på väg, eller familj på flytt. Vackert språk och en stor berättelse i ett litet format.