Den mörkaste hemligheten

Marwood, Alex

| 2016

»En av årets bästa deckare.« | YUKIKO DUKE, GOMORRON SVERIGE, SVT När den treåriga flickan Coco - tvilling till identiska systern Ruby - försvinner under sin pappas femtioårsfest, väcker fallet en enorm uppståndelse i medierna. Flickans föräldrar är rika och har stort inflytande, liksom de vänner vars sommarhus vid havet festen hölls i. Vad var det egentligen som hände den där ödesdigra kvällen? Handlingen sträcker sig över två helger. Den första är den då Coco försvinner. Den andra den då de mörkaste av hemligheter till sist ska komma att avslöjas... Den mörkaste hemligheten är en tät, känsloladdad och uppslukande psykologisk thriller av författaren till succén Onda flickor. ALEX MARWOOD är en pseudonym för den brittiska journalisten och författaren Serena Mackesy, krönikör i The Independent. Hon slog igenom stort med sin första, kritikerrosade kriminalroman, Onda flickor,...

Jan Banan

2021-10-13

Bland det sämsta jag någonsin läst. Jag fick verkligen bita ihop för att klara mig igenom den.

Hanna Melin

2020-03-08

Haha, vad är det jag läser. Sånna vidriga vuxna människor alltså, finns garanterat några ”vänner” till författaren därute som står förlaga till denna horribla fylle-ensemble. Fettfobi och kvinnohat går hand i hand i denna lilla snuskiga berättelse och så en klassisk tvillingsyster-switcharoo. Gäsp. Jaja. Bästa är ju sista kapitlena när vi får följa storyn ur treåriga Rubys perspektiv.

Katarina Nord

2018-11-17

En historia i långsamt tempo som växlar från två olika perioder och perspektiv. Och som vanligt får Marwood till ett bra avslut!

Lena Sandborg

2018-08-03

Ville mest att den skulle ta slut...Seg, rörig. Hade mycket höga förväntningar efter att ha läst Granne med döden som jag tyckte var väldigt spännande. Den här var bara en lång transportsträcka tyvärr.

Maria Lind

2018-07-30

Väldigt välskriven, men vissa trådar lämnas olösta?

Karin Söder

2016-07-30

Början var otroligt rörig och helt enkelt mödosamt att läsa.
Fortsättningen blev inte bättre av att resten var smärtsamt förutsägbar. Har onda flickor hemma men frågan är om jag ids läsa ännu en bok av Marwood.

2016-07-09

Alex Marwood seglade upp som en ny favorit under 2014, när jag läste hennes två tidigare böcker. Ända sedan dess har jag längtat efter den här nya. Det tog ändå emot lite, mina förväntningar var skyhöga och jag var lite orolig att Den mörkaste hemligheten kanske inte skulle leva upp till dem. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2016/07/den-morkaste-hemligheten-av-alex-marwood.html

2016-06-29

Den mörkaste hemligheten är Alex Marwoods tredje bok, och jag har även läst dom två tidigare. Här är en länk till mitt blogginlägg om hennes första bok, Onda flickor. Och här är en länk till hennes andra bok, Granne med döden.

Jag tyckte mycket om hennes första två böcker, och jag tyckte även mycket om den här boken.

Boken var lite svår att komma in i tyckte jag, för den kändes lite invecklad och spretig på något sätt i början. Men ju längre in i boken jag kom, ju lättare att förstå sig på blev den, och den blev både bättre och mer spännande.

Mycket bra personbeskrivningar tyckte jag att det var. Och även miljöbeskrivningarna tyckte jag om. Boken är heller inte på något sätt förutsägbar, och spänningen håller ända in i slutet.

Så jag rekommenderar absolut boken, och även hennes tidigare utgivning.