Den jag ville ha

O'Flanagan, Sheila

| 2017

Det här är berättelsen om de två vännerna Darcy och Nieve, bästisarna som alltid ställde upp för varandra ända fram till den dagen Nieve förförde Darcys pojkvän. Tio år går utan att de har någon som helst kontakt, men så en dag dyker en bröllopsinbjudan upp hemma hos Darcy. Nieve ska gifta sig och vill gräva ner stridsyxan. Men Darcy har något annat i sikte, vad hon egentligen längtar efter mest av allt är att få hämnas vad som i hennes ögon var ett oförlåtligt svek. Hon kan inte släppa drömmen om det liv hon kunde ha haft? Den jag ville ha är en roman om vänskap, svek och om att lära sig inse vad man egentligen vill med sitt liv. Det handlar om de stunder i livet vi ibland kan se tillbaka på och tänka ?om bara?, eller ?om inte? tillfällen som vi gärna vill tro att de kunde ha förändrat våra liv om vi då gjort ett annat val.

Lite småmysig bok som inte lämnar några större avtryck.

Moa Djurfors

2012-09-26

Helt okej bok, men inte bättre än så, ganska förutsägbar. Efter halva boken blev den lite bättre.

Amelie Adrielsson

2012-07-06

Den hade sina ljusglimtar den här boken, men over all tyckte jag den var ganska slätstruken.

Marie Hansson

2012-06-05

Mysig, något förutsägbar, men ändå rimlig och fantasifull historia.

Annione H

2011-09-12

GIllade denna bok mycket. O'Flanagan har inte gjort mig besviken tidigare, men denna bok var en av de bättre!

2011-06-22

Jag gillar verkligen ämnet i den här boken, att alltid resa sig och komma igen. Att man inte ska skylla allt på olika saker som hänt i ens liv, utan man ska ta ansvar för sina handlingar och sitt eget välmående. Resten vet jag inte riktigt vad jag ska säga om. Det blir lite väl mycket och de flesta karaktärerna känns väldigt överdrivna. Många starka, framgångsrika kvinnor som inte behöver någon man för att förverkliga sig. Egentligen behöver de ingen alls. Väldigt mycket svart eller vitt, inga gråzoner alls. Så funkar det ju inte därute i det verkliga livet.

Elin Stenblom

2011-03-23

Chic-lit med udd

Anna Liljeby

2010-10-06

Sheilas bästa

Jennie Krafft

2010-09-26

Dom först kapitlen tycker jag var riktigt sega, förstod inte allt, funderade på att lägga ihop boken. Men när man kommit en bit, så blir den jätte bra.

2010-07-11

Oväntat bra!

Sabine Minell

2010-04-13

Lite seg i början och även i vissa kapitel men i överlag gillade jag denna bok, härligt mysig och en bok med ett fint budskap.

Tina Svensson

2010-03-24

Detta var en härlig bok att läsa, med alla de rätta ingredienserna! Kärlek, svek, hämnd och slutligen förståelse för vad man egentligen vill ha ut av livet.
För fler recensioner av böcker som jag läser, se min blogg:

Anna Johansson

2010-01-04

Jag tyckte denna boken kändes seg och lite långtråkig. Vissa delar av boken var intressanta, men många gånger ville jag helst hoppa över några kapitel och komma närmare slutet.
Inte den sämsta boken jag läst, men jag kommer inte att läsa fler böcker av samma författare.

Anchi L

2009-10-22

Något saknas för boken är bara långtråkig och jag väntar på att den nångång ska ta slut.

Lillemor Carlsson

2009-08-24

Sheila O`Flanagan är en i raden av Irlänska författare som jag gärna läser o inte blir besviken på.

Johanna Ekeroth

2009-06-24

Åh, blev klar med boken igår och den hänger fortfarande kvar. Jag gillade verkligen karraktärerna i denna bok och tyckte mycket om miljöerna som beskrevs. Dock var jag lite fundersam ibland på om författaren hade koll bakåt i boken, kändes som att historiken ibland inte stämde med vad som var skrivet tidigare.