Den hemmelige kvinde

Ekberg, Anna

| 2016

Flag from da

Louise lever et godt liv med sin mand, Joachim, på Christiansø, hvor hun ejer den lille cafe. En dag midt på sommeren hvor der er travlest, dukker en mand op. Edmund kalder han sig. Og han påstår, at Louise slet ikke hedder Louise, men er hans kone, Helene, som forsvandt tre år tidligere på Silkeborgegnen. Tumult opstår, da Louise og Joachim forsøger at få manden ud, og politiet bliver tilkaldt. Det viser sig hurtigt, at der er noget, der ikke stemmer. Selv de unge betjente fra Bornholm kan se det. Ligheden på de billeder Edmund har af sin forsvundne kone, Helene, og så Louise, er slående. Alle bliver taget med på stationen. Og efter omfattende undersøgelser og dna-prøver står det klart. Louise er ikke Louise....

Tomas Karlsson

2019-10-16

Väldigt bra dansk bladvändare, spännande. Lyssning rekomenderas, Eva Röse är helt suverän.

Bokslukerskan

2019-07-15

Betyg: 4/5
Snubblade över den här på Storytel och i brist på annat just då tryckte jag bara helt sonika på play.
Så himla bra det kan bli!
Jag hade inga förväntningar, hann inte reflektera innan, läste inte ens sammanfattningen. •••••••••••••••••••••••••••••••••••
Boken handlar om Louise och hennes man som lever ett gott liv på Christiansø. Tills den dag då en främmande man dyker upp och påstår att Louise egentligen heter Helene och är hans fru som försvann tre år tidigare.
Livet omkullkastas helt för Louise.
En obehaglig historia rullas upp och allteftersom tiden går flyter det förflutna upp till ytan och lämnar ingen oberörd.
••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Jag lyssnade varje ledig stund, gripen och förundrad. Allt klaffar i den här storyn, språket, karaktärerna, miljöerna och mystiken.
Väl sammanflätat till ett hett romantips!

2018-03-23

Lyssnat på boken med en fenomenal Eva Röse. Riktigt bra bok som blev spännande tillslut

emmakicki

2018-03-09

Den lät mer spännande än vad den nånsin blev men lite intressant historia ändå, det var inte helt bortkastad tid. Störde mig på att två män skriver under en kvinnlig pseudonym bara.

Pia Gummesson

2017-07-12

Mycket bra bok.Läs den!!

Pia Olsson

2017-07-10

Så bra, spännande från första sidan.

2017-04-28

Många frågor som leder till ännu fler frågor. Spännande och välskriven. Hade höga förväntningar, men dessa infriades.

2017-04-25

Det här var en bladvändare. Ibland anar man hur det ligger till men det tar ändå lite olika vändningar.
Mycket bra!

Linea Karlsson

2017-04-08

En speciell deckare. Så mycket att reda ut, så många svar på frågor att streckläsa sig till. Väldigt spännande och väldigt oväntad. Väl skriven!

2017-04-07

😊