Den hemliga trädgården

CD-bok Uppläsare: Gunnel Broström Speltid: ca 9 timmar Mary bor på ett gammalt slott. En dag hittar hon nyckeln till en grind, som leder till en hemlig trädgård. Hon börjar utforska trädgården, och hela hennes liv förändras.

Malin Sundman

2021-05-07

Inte alls min stil, tyckte inte om den. Seg och ointressant.

Pernilla Lindholm

2015-09-19

Helt okej bok för lite äldre barn. Den kommer aldrig riktigt igång dock...

Ally Regins

2014-07-04

Det händer absolut ingenting, ändå är den väldigt mysig

Alekzandra K.

2013-06-06

Underbar bok. Välskriven, genomtänkt och bra. Den handlar om att växa upp.

2012-06-21

En sedelärande berättelse om hur nyttigt det är att vara ute i naturen. Första hälften var en riktigt söt historia, men till slut blev det hela alltför puttinuttigt och jag lade ifrån mig boken.

Annelie S

2012-06-19

Läste boken som barn och minns att jag tyckte den var JÄTTEbra. Läste nu om den med min dotter som också tyckte den var JÄTTEbra. Som vuxen måste jag tyvärr säga gääsp

Gillade denna bok =)

R Lindqvist

2010-12-28

Återigen hade jag för höga förväntningar på en barnboksklassiker. Men den här är väldigt bra. Det låga betyger kommer sig av att jag hade tråkigt när jag läste. Det kändes ungefär som att vara tillbaka i skolbänken, att tvingas läsa långsamma böcker där man vet vad som ska hända på slutet. Men ändå en varm historia med tydlig utveckling och moralkaka på silverfat.

Fiona *

2010-10-12

Enbart för Robert Ingpens underbara illustrationer.

Jenny Li

2010-08-27

En av barndomens läsupplevelser som verkligen lever kvar i minnet. Älskade den - både som bok och som radioteater!

Sara Johansson

2010-08-05

Det var väldigt länge sedan jag läste den men kom ihåg att ja tyckte den var okej..

Sarah Marklund

2010-07-07

Underbart inläst med fantastiska variationer i de olika karaktärerna.

Litet Monster

2010-06-07

En mycket bra bok som jag har läst på både svenska och engelska. Absolut värd att läsa enligt min mening.

Sofia Åkerberg

2010-01-24

Den tredje i raden av Burnetts barnböcker som tydligt propagerar att det man skickar ut i världen får man också tillbaka. Om man bara tror på sig själv och inte är elak får man till slut sin belöning. Inte minst alla hundra miljoner trädgårdsanalogier och Colins självbekräftelser visar tydligt Burnetts svaghet för teosofiska funderingar. Även den här är charmig, inte minst eftersom Mary Lennox inte alls är lika präktig som Sara Crewe i A Little Princess, men jag är ändå inte riktigt lika svag för den som den förutnämnda. Möjligen för att det på slutet blir lite väl andligt.