Den hemliga kvinnan

Ekberg, Anna

| 2017

Familjehemligheter, girighet och kärlek i thrillerartad roman Louise lever ett bra liv med sin man Joachim på Christiansø där hon har ett litet café. En dag mitt i sommarens högsäsong, dyker en främling upp och hävdar att Louise heter Helene, och är hans fru som försvann för tre år sedan. Efter DNA-prover står det klart: Louise är Helene. Röntgenbilder visar att hon har blivit brutalt misshandlad med slag mot huvudet under flera år, något som kan leda till minnesförlust. Men det finns ingen tvekan om att hon är Helene Söderberg. Gift med Edmund, mor till två barn och arvtagare till ett företagsimperium. Hon måste återvända till sitt gamla liv ett liv som hon inte minns. Hon måste säga adjö till mannen hon älskar. Hon måste försöka...

Katarina Nord

2021-02-22

Tja. Hade höga förväntningar efter många lovord men en ganska bisarr historia för min smak. Svag trea

2020-10-15

Helt ok spännande bladvändare.

2020-08-19

Betyg: 4 av 5.

Tomas Karlsson

2019-10-16

Väldigt bra dansk bladvändare, spännande. Lyssning rekomenderas, Eva Röse är helt suverän.

Bokslukerskan

2019-07-15

Betyg: 4/5
Snubblade över den här på Storytel och i brist på annat just då tryckte jag bara helt sonika på play.
Så himla bra det kan bli!
Jag hade inga förväntningar, hann inte reflektera innan, läste inte ens sammanfattningen. •••••••••••••••••••••••••••••••••••
Boken handlar om Louise och hennes man som lever ett gott liv på Christiansø. Tills den dag då en främmande man dyker upp och påstår att Louise egentligen heter Helene och är hans fru som försvann tre år tidigare.
Livet omkullkastas helt för Louise.
En obehaglig historia rullas upp och allteftersom tiden går flyter det förflutna upp till ytan och lämnar ingen oberörd.
••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Jag lyssnade varje ledig stund, gripen och förundrad. Allt klaffar i den här storyn, språket, karaktärerna, miljöerna och mystiken.
Väl sammanflätat till ett hett romantips!

2018-03-09

Den lät mer spännande än vad den nånsin blev men lite intressant historia ändå, det var inte helt bortkastad tid. Störde mig på att två män skriver under en kvinnlig pseudonym bara.

Pia Gummesson

2017-07-12

Mycket bra bok.Läs den!!

Pia Olsson

2017-07-10

Så bra, spännande från första sidan.

2017-04-28

Många frågor som leder till ännu fler frågor. Spännande och välskriven. Hade höga förväntningar, men dessa infriades.

2017-04-25

Det här var en bladvändare. Ibland anar man hur det ligger till men det tar ändå lite olika vändningar.
Mycket bra!

Linea Karlsson

2017-04-08

En speciell deckare. Så mycket att reda ut, så många svar på frågor att streckläsa sig till. Väldigt spännande och väldigt oväntad. Väl skriven!

😊