Den Heliga Koranen - Juz' 30

Nu har du möjlighet att recitera den heliga Koranens sista juz' (30:e sektion) tillsammans med översättning  och kommentartolkning på svenska i en och samma bok. Få en grundligare förståelse för betydelsen av Guds ord, nedsändelsessammanhang för varje surah,  versers djupare innebörd och mycket mer. Allt baserat på metoden Korantolkning genom Koranens egna verser enligt Profeten(S) och Ahl al-Baits(A) lära och genom deras vägledande hadither!

Jonis

2018-03-19

Har läst andra Koranöversättningar på svenska men den här är en klass för sig. Förklaring till versernas innebörd är väldigt vacker och inspirerande, och ger en glimt av koranens djup och visdom.

D

David Musa

2018-03-19

Intressant läsning, ger ett nytt perspektiv på koranens lära.

H Husein

2018-03-19

Har fått boken och av det jag läst har jag varit nöjd! Skönt att ha verserna tillhands, med översättning och tolkning vid sidan. Man behöver inte bläddra fram och bak hela tiden utan man är ständigt i närheten i alla fall. Bra djup i tolkning dessutom!

Sara Lindin

2018-03-19

Mycket bra tolkning och översättning. Samtidigt som den är lättläst så är den djup med sin tolkning. Rekommenderar!

Y

Yasmin Hosseini

2018-03-16

Tycker mycket om upplägget i boken, enkel men strukturerad! Tafsir på verserna är väldigt omfattande och jätte djupa. Det som förvånade mig är språket författaren har använt sig av, den är mycket lätt att läsa och förstå! Rekommenderar starkt!

Saqlain R

2018-03-16

Riktig bra översättning som är noggrann och ordagrann. Översättningen samt tolkningen var lättläst men gav samtidigt ett djup.

Abu Hassan

2018-02-13

Underbar bok med bra tafsir som verkligen förklarar innebörden av Koranen på ett annat sätt än tidigare. Det är lättare att förstå bakgrunden till de ursprungliga verserna nu. Plus för den fina layouten på boken!

Amina

2018-02-09

Den Heliga Koranen sticker ut bland de andra svenskt översatta koranerna. Översättningen är väldigt bra där man varit så nära arabiskan som möjligt. Koranen är även försedd med väldigt bra tolkningar. Jag tycker även om strukturen väldigt mycket. Lätt att urskilja översättning från tolkning.

Förklaringarna av verserna är väldigt utförliga och långa, dock inte långtråkiga. All information given är nödvändig då flera aspekter tas till hänsyn.
Noggrann översättning och väldigt bra skriven.