Den hårdaste mannen i showbiz

Jeremy, Ron

| 2007

"Det är inte ens förmiddag och jag har redan haft sex med fjorton kvinnor." Med dessa ord inleder en av vår tids största porrstjärnor sin självbiografi Den hårdaste mannen i showbiz. Man kan inte bara säga att Ron Jeremy är en porrskådespelare. Det vore otacksamt. Ron Jeremy är en institution för hela den pornografiska världen. En världskändis lika berömd för sin livsstil som för sin "skådespelartalang." Ron Jeremy slog igenom som porraktör under 70-talet - en tid som präglades av revolution, fritt tänkande och sexuell revolt. Han blev snabbt ett etablerat namn inom porrbranschen och efter mer än 1 800 porrfilmer gjorda (han erhåller fortfarande världsrekordet) och över 4 000 sexpartners kan ingen neka det faktum att han är en kultfigur inom sitt yrke. En legend.

D

Dimitri Kotronis

2016-03-21

Boken var faktiskt mer intressant än vad jag trodde.
Inga problem att läsa ut den snabbt. Rekommenderas!

SteffySivA .

2014-09-25

Tyvärr inget jag kommer ihåg alls. Måhända att den var underhållande under tidens gång, men inget bestående. Inte gett mig något särskilt även om självutlämnande porrskådisar kan ha haft roliga och intressanta liv gav denna inte mig någonting.

Izabela Horn

2012-03-05

Jeramy Ron skrev mycket ärligt om sitt liv i porr industrin och tillät läsarna att lära känna honom. Tycker nästan synd om honom då det han verkligen vill bli är skådis och han längtar så efter erkännande.

Annelie Andersson

2011-06-03

En intressant bok Jag trodde aldrig att jag skulle tycka att en manlig"porrstjärna" skulle vara sympatisk men Ron verkar både rar och sympatisk dock kan jag hålla med Andreas härovan att han inte verkar helt lycklig Jag hoppas att han hittar den äkta kärleken och kan slå sig til ro i livet

Ron har en härlig personlighet man inte kan låta bli att tycka om. På frågan om hur lång hans penis är svarar han "Den är 5 centimeter... från golvet!". Eller då han reser runt och uppträder som stå upp komiker brukar han öppna sina shower med att säga "Hej allihopa, jag heter Ron och jag är ett levande bevis på att vem som helst kan få sig ett ligg". Men boken handlar inte bara om sex och humor utan han öppnar också upp sig om kärleksbekymmer och annat. Det är en lättläst och bok som får en på gott humör. Han får det att kännas som om man är en gammal vän i sitt sätt att skriva. Ett plus för alla bilder.

Louise A

2011-01-15

Översättningen är bedrövlig och stilistiskt ett lågvattenmärke...men den är jäkligt rolig. Ron Jeremy tar inte sig själv på nåt större allvar och vill bara ha kul. Och det har han...hela vägen.

Madeleine Åkerlund

2009-12-03

Mannen namedroppar som besatt men är rätt underhållande.

Ellinor Stråhed

2009-09-02

Helt klart en kul, halvrolig bok, men den var mer som en skvallerblaska innehållande varenda hollywood-kändis man kan tänka sig än en skildring av porrindustrin.

Anders Högman

2009-08-05

Nä, detta var inget bra. Ron verkar närmast manisk i att vara med överallt, träffa alla och genom hela boken rabblar han upp sina meriter in i detalj. Att han hellre blivit en "riktig" skådespelare hela tiden håller han inte heller hemligt. Plus för att han verkar vara ärlig.