Den hand som sklver

Eriksson, Kjell

| 2007

En novemberdag 1993 lmnar det socialdemokratiska kommunalrdet i Uppsala Sven-Arne Persson ett viktigt sammantrde och kommer inte tillbaka. Kolleger, familj och polis str helt frgande.Mnga r senare besker en Uppsalabo den sydindiska staden Bangalore och ser ett bekant ansikte. Han blir alltmer vertygad om att det r det mystiskt frsvunna kommunalrdet han mtt. Men vad gr han i s fall hr?I Uppsala fr Ann Lindells kollega Berglund, som ligger nyopererad p sjukhus, hra att Persson dykt upp. Han minns den gamla utredningen, men fr ocks ett infall att titta nrmare p ett annat olst fall, ett till synes planlst mord p en gammal man.Lindell sjlv stlls samtidigt infr ett obehagligt mysterium. En avsgad kvinnofot hittas i den upplndska skrgrden. Lindells intresse riktar sig mot samhllet Bultudden dr det bor pfallande mnga ensamstende mn. Alla tycks de vara gare...

2014-10-11

ttonde boken i serien om Ann Lindell r nu utlst och det terstr bara tv delar. Kjell Eriksson har verkligen hittat sin stil, men dessvrre r det en som inte alls passar mig. Ls mer p http://bokslut.blogspot.se/2014/10/den-hand-som-skalver-av-kjell-eriksson.html

ttonde boken av tio om polisen Ann Lindell i Uppsala r lttlst och underhllande, inte s tung som ngra av de andra vad gller frvecklingar, politik osv

2012-05-23

Kjell Eriksson skriver bra och jag gillar hans bcker. Hr har han ftt till en bra och trovrdig story ocks.

Jan Banan

2011-11-29

Vlskriven som alltid nr det gller Kjell Eriksson, men tyvrr fullstndigt oengagerande och seg.

Fredrik Andersson

2011-05-01