Den goda dottern

Slaughter, Karin

För tjugoåtta år sedan slogs Charlotte och Samantha Quinns familj i spillror. Attacken mot deras hem dödade inte bara deras mamma, utan krossade också deras pappa - stadens ökända försvarsadvokat - och ödelade deras familj för alltid. Nu är systrarna vuxna, och Charlie är den perfekta dottern som har gått i sin pappas fotspår. När det brutala våldet återigen drabbar staden, kastas Charlie rakt in i en mardröm. Hon är inte bara det första vittnet på plats. Dessutom märker hon snart att fallet mot hennes vilja lockar fram de mörka minnen som hon har lyckats förtränga i så många år. Och sanningen om det som hände för tjugoåtta år sedan går inte längre att dölja. KARIN SLAUGHTER har skrivit en lång rad romaner som hyllats av både läsare och kritiker. Hon är översatt till mer än 30 språk och hennes böcker har sålts i över 35 miljoner exemplar. Den goda dottern är en ny fristående psykologisk...

Anna Bang

2019-11-29

Bra

Karin Johansson

2019-03-01

Riktigt bra!

Nina Gustafsson

2018-07-16

Stark trea till denna spänningsroman om systrarna Quinns hemska barndomsupplevelse som vävs samman med nuet i ännu en tragisk händelse.

Boken är full av starka karaktärer och starka känslor. Karin Slaughter är så duktig på att skriva otroligt starka och smarta kvinnliga karaktärer och jag älskar det!

2018-04-25

Skräckfylld, lysande skriven med briljanta karaktärsbeskrivningar! Och mycket vänds upp och ner. Ett par, tre fasansfulla händelser drabbar de båda systrarna som till slut finner varandra igen. Svårt att slita sig från Slaughter när man väl börjat läsa.

2017-11-08

Charlottas familj krossas och hon förlorar sin mamma och syster. Fast det gått 28 år, gör det fortfarande ont. En skolskjutning äger rum och advokaten Charlotte hamnar mitt i händelsernas centrum.
Jag har läst de tre böcker som tidigare släppts av författaren på svenska. Gillar hennes skrivsätt och det är alltid bra historier i hennes böcker. Historierna är oftast inte vad man tror vid första ögonblicket, utan det kommer mer, sanningar och hemligheter som sakta kommer fram till ytan. Det blir spännande när inte allt levereras på en gång, jag blir fängslad. Jag slås av att hennes böcker och så även Den Goda dottern, alltid känns så välskrivna och gedigna. Det känns inte som något man hafsat fram lite snabbt för att få en färdig bok. Jag gillar karaktärerna i den här boken, de två systrarna som på varsitt håll sörjt sin mamma och livet som blev, samt deras egensinniga pappa. Boken är en deckare men andas även lite relationsroman i min mening. En förbaskat bra bok, som trots sina många sidor, tog slut alldeles för fort!

Mörk, gripande och skickligt skriven!