Den glömda rosenträdgården

Molly Hennessy lämnas ensam när hennes make David oväntat dör i hjärtinfarkt. Deras hus i byn Kilfinn är charmigt men befinner sig till stora delar i förfall. Till Mollys förskräckelse hör dessutom banken av sig och vill att Molly betalar av de lån som tagits på huset. Enda lösningen på Mollys problem ser ut att vara en försäljning av Mossbawn House. Gina Sullivan jobbar på Cassidy's Café i Kilfinn, som ägs och drivs av Nora Cassidy. När Nora plötsligt drabbas av en lättare stroke tvingas Gina ta över ruljangsen och upptäcker till sin förvåning att hon inte bara klarar av uppgiften, hon skulle gärna driva bykaféet vidare i egen regi. Noras brorson Martin har dock planer på att ta över driften själv. Kim O'Reilly har nyligen blivit av med både jobb och pojkvän, och känner att hon behöver en omstart. När faster Molly erbjuder henne en vistelse på Mossbawn House medan hon funderar över framtiden...

villa-freja.se

2019-03-23

En mysig feelgood, precis så som jag vill ha det.

Agnes

2019-03-11

Helt okej bok. Feel good fast som ändå berörde en del jobbiga ämnen. Lite förutsägbar och platt men helt klart läsvärd.

Malin Hansson

2016-10-21

Lite besviken, förväntade mig mer riv. Den är väldigt svag och förutsägbar men absolut med överraskningar.

Solveig Andersson

2016-05-08

Betyg, 3+ Inget litterärt mästerverk, men charmig och väldigt lättläst. Läs den!

Catrin ....

2016-01-27

Mysig och lättläst. Men bitvis ganska ytlig och fånig..

2015-07-01

Platt, intetsägande och tillrättalagt..

2015-05-31

Allting ordnar sig, till slut. Och det var inte ens speciellt jobbigt från början.