Den förskräckliga historien om Lilla Hon

Ollmark, Lena

| 2017

NOMINERAD TILL AUGUSTPRISET 2017 "Träffsäkert och skruvat för små skräckentusiaster." Steven Ekholm, Dagens Nyheter Det här är historien om Lilla Hon, som blir utmanad av sina klass- kompisar att gå upp alldeles ensam på skolans vind. Fast det är för- bjudet att gå dit, för det kan hända olyckor där. Och så kanske det spökar. Men alla vet ju att spöken inte finns på riktigt. Eller ...? Det här är en förskräcklig, ryslig och otäck berättelse. Men den är också knasig, spännande och rolig. Och den slutar ganska lyckligt. I alla fall för vissa ... I sitt första samarbete, Den förskräckliga historien om Lilla Hon, bjuder författaren Lena Ollmark och illustratören Per Gustavsson på absurd humor och lagom gastkramande skräck, i både text och bild. En klassisk spökhistoria med spänning och skratt! "Genuint och klassiskt otäck är Lena Ollmarks kapitelbok Den förskräckliga...

Almunge skola, 4B

2021-12-17

Den var spännande, därför tycker jag att den var bra.

Almunge skola, 4B

2021-12-17

Den var bra och spännande.

Karstorp Norra 4c

2021-10-12

Den var helt okej men inte den bästa boken jag har läst

Amanda Lindqvist

2021-04-07

En mörk historia med en kuslig tvist. Prefekt för de yngre barnen som vill läsa något läskigt, men ändå något som är lättläst.

Sara Weiner

2017-11-11

Kuslig och välskriven! Mörkare än jag trodde men också varmare så den rekommenderas absolut.

Therese

2017-11-10

Oväntat mörk historia, men med ställvis ljusglimtar. Innehåller både verkliga och övernaturliga fasor. Skulle dessutom kunna vara riktigt deppig om inte huvudpersonen varit så positiv.

Nina Gustafsson

2017-11-01

Egentligen en hemsk bok på många sätt men det finns många teman att prata kring som mobbing, frånvarande föräldrar, vänskap och spöken. Gillades väldigt av min 10-åring