Den enda lögnen

Coben, Harlan

| 2007

Tomas Bolme läser Harlan Cobens "Den enda lögnen". Den enda lögnen har utsetts av Library Journal till en av de fem bästa deckare under 2007 i USA (Best Thrillers of 2007). "Harlan Coben är mästare på intriger med snabba vändningar. Fängslar från den första sidan - chockerar på den sista." Dan Brown En natt försvinner fyra ungdomar som befinner sig på ett sommarläger i skogens mörker. Två av dem hittas sedan brutalt mördade. De andra två är spårlöst försvunna ­ förmodligen döda. En misstänkt man grips och döms senare för morden. Fyra familjer får sina liv förändrade för alltid. Paul Cope Copeland, distriktsåklagare, har efter tjugo år lämnat sin systers tragiska död bakom sig. Han är fullt sysselsatt med att balansera sin uppåtgående karriär med livet som ensamstående far till en sexårig flicka. Cope arbetar hårt med ett kontroversiellt rättsfall: att...

2015-11-10

En hederlig Coben-deckare, actionfylld som vanligt. Avslöjandena haglar mot slutet, oväntade vändningar ökar dramatiken!

Terese Johansson

2015-03-08

En av Cobens bästa böcker. Jag läste den på engelska och den var lätt att läsa ändå och den plöjde jag mig igenom på en enda dag. Boken är otroligt spännande och innehåller många oväntade vändningar och överraskningar, precis som Cobens böcker ofta gör. En riktig bladvändare!

2012-07-29

Lugn och fin deckare utan en massa våld. Men ändå spännande på ett annat sätt.

2012-07-25

Har läst åtminstone en bok förut av Harlan Coben, “Berätta inte för någon”, och jag gillar hans sätt att skriva. Han har mycket humor i sina böcker, samtidigt som dom är spännande och oförutsägbara. Kan helt klart rekommendera boken.

2011-11-08

Ytterligare en spännade thriller. Trovärdiga karaktärer och handling. Stannar väl inte kvar i minnet men det brukar inte thrillers och deckare göra för mig. det är en njutning för stunden.

Sam Andersson

2011-04-16

Ett stort djup i berättelsen. Inte så spännande men lite oväntade vändningar blev det.

Elisabeth E

2010-09-23

Hyfsat spännande.

Lena Persson

2009-10-06

En av mina favoriter. Gillar vändningen på slutet.

kristina johansson

2009-07-12

Än en gång lyckas Coben briljera med sin förmåga att trollbinda sin publik. Trots sitt speciella skrivsätt så binder han ihop säcken i slutet. Läs boken.

Sofia Åkerberg

2009-05-15

Nästan lika bra som Dennis Lehane som annars är lite av en husgud när det gäller amerikanska deckare/thrillers. Bra berättarstil och en plot-flätning som gör att det hela tiden är något på gång i berättelsen men utan att det blir rörigt. Det kommer definitivt att bli mer Coben i framtiden!