Den du älskar

Weiner, Jennifer

Rachel och Andy är åtta år gamla när de möts för första gången. Platsen är väntrummet på akuten. Rachel föddes med en hjärtdefekt och är sjukhusveteran, och hon fascineras av pojken som kommer dit alldeles ensam med en bruten arm. När de skils åt den kvällen tror de inte att de någonsin kommer att ses igen. Men under tre decennier korsas deras vägar och vänskapen växer till något mer. Genom high school och college, äktenskap och skilsmässor, genom framgångar och förluster hittar Andy och Rachel om och om igen tillbaka till varandra. Tills de en gång för alla måste bestämma om kärleken är tillräcklig för att övervinna olikheterna och avståndet. En känsloladdad och varm berättelse om hur människor förändras och förändrar varandra, om hur kärlek inte alltid har svaret på allt, och om hur livet ibland leder in dig på en bana du aldrig hade kunnat ana.

Eva Pettersson

2019-07-18

Man blir alldeles varm inombords av att läsa denna fina historia!

villa-freja.se

2019-02-13

En fin, hjärtevärmande berättelse som griper tag och är en riktig bladvändare.

2018-09-04

En kärlekshistoria som fortgår genom livet. Nära och på avstånd. Ensam och med andra. Varm.

2018-08-20

Åtta år gamla möts Rachel och Andy på väntrummet vid akuten. Rachel föddes med hjärtfel och tillbringar mycket tid på sjukhuset, Andy kommer dit ensam med en bruten arm. De kommer från olika världar och chansen är minimal att de kommer träffas igen. Men en slump återförenar dem flera år senare...
🐴
Den du älskar är en ljuvlig kärleksroman om det omaka paret Andy och Rachel som möts första gången som åtta-åringar. De kommer från olika världar, Rachel från en lite finare familj som ger henne de allra bästa förutsättningar medan Andy bor med sin ensamstående mamma och får kläder från kyrkan. Något gnistrar till i mellan dem redan som unga och när de möts av en slump igen, har de svårt att släppa taget. Andy och Rachels stora men omöjliga kärlek är gripande, deras liv skildras på ett sätt som förtrollar mig från början till slut. Jag blir frustrerad, irriterad och glad om vart annat när jag läser. Boken är totalt omöjlig att lägga ned förrän den är slut! Filmbolagen är galna om de inte gör en filmatisering av denna pärla! Vad roligt det är att läsa en bok som man tror ska vara trevlig men sådär lite lagom bra och så glittrar det till och visar sig vara en läsupplevelse utöver det förväntade! Hjärtevärmande och oemotståndlig om den stora kärleken, det är Den du älskar!