Den du inte ser

Jungstedt, Mari

| 2003

Det är blomstrande försommar i Visby. Gotland inväntar turistsäsongen. Efter att ha bråkat med sin pojkvän på den årliga sommarfesten med vännerna går Helena Hillerström ut med hunden. Någonstans på den dimmiga stranden möter hon sin mördare.    När småbarnsmamman Frida Lindh rapporteras saknad och sedan hittas död inser Anders Knutas vid Gotlandspolisen att han har med samma mördare att göra. Någon som kommer att döda igen.    Hela Sverige följer händelseutvecklingen. Medias framfart skapar en panik som är på väg att lamslå både öns bofasta och de kommande turisterna. Knutas söker febrilt ledtrådar när han får det besked han mest önskat slippa – ännu ett offer har hittats... Mari Jungstedt har arbetat som journalist inom radio och tv i tio år, bland annat på Ekot och Rapport, och nu som nyhetsankare på SVT:s regionala nyhetsprogram ABC. Spänningsromanen...

2020-10-21

Helt ok standarddeckare. Inget som sticker ut och lite småtrevligt lyssning och avkoppling. Jag saknar djupet i persongalleriet men det känns att Mari kan sitt Gotland och miljöbeskrivningarna är ok. Ok start på serien om Knutas och hans team.

Anne Hansson

2020-09-22

Första boken av Mari, och man levde sig in i berättelsen, synd att man inte läst denna från början och fått lära känna huvudpersonerna i boken, innan man läst hennes andra böcker. Men nu är det bara till att fortsätta och hoppas att alla är lika bra.

Elisabeth Svensson

2020-08-08

Spänning på hög nivå.

Birgitta Olofsson

2018-01-22

Ska du läsa Mari Jungstedts böcker ska du läsa från början. Det finns en handling som följer genom alla hennes böcker om Anders Knutas och hans kollegor.

Marre

2017-04-25

Superbra och spännande!

Anna Andreasson

2016-12-10

Länge har den stått i min bokhylla. Och vilken bok sen. Spännande från börja till slut.

Matilda S

2016-08-04

Den hade sina stunder där den verkligen trollband mig men för mycket tjafs som inte va sü intressant... typ om utredningen och poliserna.

Denna Deckare var helt okej

Therese Östman

2014-06-19

Mycket bra bok! Lätt -och snabbläst. Betyg: 5

2013-08-11

Så fruktansvärt politiskt korrekt att det nästintill är skrattretande. Språket är inte heller någon direkt höjdare, ganska banalt faktiskt. Katarina Ewerlöf som uppläsare räddar dock den här ganska ordinära och förutsägbara dussindeckaren från att helt gå under.

Anna Lindström

2013-07-17

Jorå, okej deckare. Blev dock inte lockad att läsa fler böcker av Mari Jungstedt.

Louise Ö

2013-07-03

Mari Jungstedts första och bästa bok i serien. Jag har läst alla, men jag tyckte mest om den här.

O

Olga Lund

2013-02-08

Meh... Får väl läsa nästa bok för att se om det är lika mediokert eller om det blir bättre.

Linda Dahlhöjd

2012-10-09

En helt ordinär svensk deckare... Helt okej, varken mer eller mindre. Men spännande till och från.

Carina Svensson

2012-09-03

Riktigt spännande! :)

Carina B

2012-06-03

Mycket lättläst, typisk kriminalare..Lite dryg ett tag och helt plötsligt känns det som att författaren kommit på att nu måste den ta slut och drar då på spänning i slutet..Hade kunnat vara mer spännande under berättelsen, dragit ut på spänning under de olika mord som begås mm. Men bra bussbok som jag snabbt tar mig igenom.

Hannah Nilsson

2012-01-29

Har läst alla Jungsteds böcker med gotlands-tema men denna är en utav mina två favoriter av dem. De andra böckerna är bra men denna har det lilla extra när det gäller stämningen.

Alexander Rynéus

2011-10-31

Spännande, men lite väl tidigt kunde man ana vem som var mördaren. Trist upplösning.

Maddes Bokblogg

2011-09-28

bra

2011-09-08

Har läst flera av Jungstedts böcker tidigare så läser den här i efterhand, vilket kanske kan sänka betyget lite. En annan sak som kan spela in på att jag inte gillade den lika mycket är att jag sett filmatiseringen innan och därför visste ungefär vad som skulle hända (minnet var lite suddigt bara). Trots det är den helt okej ändå som bok.

Lena A

2011-08-27

Linda Joona

2011-07-28

lotte sigurd

2011-03-16

Ännu en reporter som vil tjäna pengar efter standardformulär 1 a - komplett med mördarens tankar i kursiv stil. Fimpade halvvägs när jag avslöjat mördaren...

Marcus Karlsson

2011-03-15

den här boken handlar om en kommisarie som heter Anders Knutas han bor på Gottland med fru och barn. Gottland är ett fridfullt samhälle där det inte händer något specielt förrän en seriemördare kommer till ön och börjar mörda några olika kvinnor.

Jag tycker att den här boken inte var så specielt bra för att jag inte tycker att det händer något i boken förrän i slutet av boken.

2010-07-31

Jungstedt är bra!!

Maiken Karlsson

2010-01-02

Den första var den bästa! En riktig bladvändare. Har läst alla hennes böcker men tycker fortfarande att denna är bäst. Mycket spännande intrig, bra personteckningar.

karin erlandsson

2009-10-28

Marie Jungstedt...skriver otroligt bra levande och Målande i alla sina böcker...bra spänning.. svårt att lägga ifrån sig böckerna... Och så det bästa av allt !!Allt utspelar sig på den underbara Ö ! GOTLAND !!

Åse Bandling

2009-07-24

Lättläst och lättsmält, ingen bok som fastnar.

Camilla Lundberg

2009-07-10

Hennes bästa :) och den utspelar sig på stranden nedanför vår stuga :)

Karin Karlsson

2009-07-10

En riktig bladvändare!

Johanna Falkered

2009-07-01

Lättlästa deckare med den sympatiske polisen Knutas, det gillar vi.

Inger Mårtenson

2009-06-11

Jag lästse den på engelska och det var kul för jag lärde mig ord för pingst och ord som hör till våra traditioner och gotland var väl beskrivet men jag tror inte jag uppskattat den på svenska.