Den där kvällen

O'Flanagan, Sheila

Ett enda snabbt beslut och ditt liv förändras för alltidLola Fitzpatrick är smart och ambitiös, men också oerhört envis. När hon en kväll tvingas ta ett livsavgörande beslut så gör hon det hastigt och utan eftertanke. Och utan att ha den information som skulle kunna förändra allt. Bey är definitivt sin mammas dotter. Hon är impulsiv och hetsig och hamnar ofta i knepiga situationer som hon inte kan hantera. Som när hon en kväll träffar mannen hon älskar och tvingas fatta ett eget beslut. För både Lola och Bey är det ett enda ögonblick som förändrar allt. Men det som de tror är deras livs misstag kan kanske också visa sig vara deras största chans.  Sheila O'Flanagan är en av Irlands bäst säljande författare vars titlar ständigt ligger på de internationella topplistorna. Hon är känd för sina varma relationsromaner som älskas världen över. I...

Ellinor Sonesson

2023-11-02

Helt ok. Inte författarens bästa.

Louise J

2020-07-10

Jag älskar Sheila O´Flanagans böcker. Jag blev något tveksam under de första sidorna då jag inte är så förtjust i när historien hoppar mellan då och nu. Men efter någon sida var jag fast och jag sträckläste den!

Carin Larsson

2019-06-28

Tycker mycket om O'Flanagans böcker och denna är inget undantag! Hon lyckas verkligen skriva underbara feelgood-böcer med djup. Jag fastnar direkt och vill bara fortsätta läsa.

villa-freja.se

2019-05-04

Inledningsvis tycker jag mycket om boken och drivs med in i handlingen. Men lite mer än halvvägs in tycker jag att tempot saktar av en smula och berättelsen känns ca 100 sidor för lång. Trots allt tycker jag om den och den är väl värd att läsa. Jag tror att tempot spelar stor roll. Alltså, det här är en bok som bör sträckläsas. Den mår inte bra av att ligga till sig mellan varven, och det var nog där jag misslyckades på grund av att jag hade annat jobb att göra och därför inte hann läsa konstant.

2019-04-19

”Den där kvällen” av Sheila O’Flanagan är feelgood på riktigt! Det är 482 sidor ren njutning! Vilken historia, kärlek, sorg, vänskap, lycka och dramatik. Huvudpersonerna Lola och Bey är båda starka och självständiga kvinnor som tvingas göra val som ger konsekvenser. Stora konsekvenser.
Sheila O’Flanagan kan verkligen bygga upp en historia som man inte kan släppa. Jag vill bara veta hur det går. Författaren är duktig på att måla upp personerna och känslorna och jag älskar sättet hon skriver på. Boken blir som en film som jag kan se framför mig. En mycket, mycket bra bok! Läs och bli fast! Det här är anledningen till att jag älskar feelgood!

Underbar, fängslande & välskriven!