Den döda hunden

Lidbeck, Petter

| 2006

Tre tjejer är en ny deckarserie av Petter Lidbeck! I Petter Lidbecks nya deckarserie möter vi Tyra och Siri. De är enäggstvillingar och så olika som två människor kan vara. De är uppbyggda av identiska celler, ändå har de ingenting gemensamt. Tvillingarna går i samma klass som sin bästis, Pella. det är hon som är berättaren i böckerna. De tre tjejerna bor i ett flott litet samhälle vid Öresund, en bit utanför Helsingborg. De är väldigt nyfikna och har full koll på sin omgivning. Ingenting händer utan att de vet om det. I Den döda hunden hittar Tyra, Siri och Pella en död hund på stranden. De springer hem och hämtar tvillingarnas pappa, men när de kommer tillbaks till stranden är hunden borta. Var hunden verkligen död? Är det ägaren som hämtat den? Och vad har skogsvaktmästaren uppe på Kulla Gunnarstorps slott egentligen med saken att göra? Petter Lidbeck har skrivit...

Emma Nilsson

2013-08-22

Jag gillar Petter Lidbäcks böcker om de olika tvillingarna Tyra och Siri och deras kompis Pella. Handlingen är ganska realistisk, likaså karaktärerna med undantag för Siri som är roligt tjurig, slarvig och olydig! I denna bok hittar flickorna en död hund som sedan är försvunnen? Vems var hunden och varför försvann den?

2011-03-09

Den döda hunden skriven av Petter Lidbeck.
Den döda hunden läste jag när jag var 8 år så jag kommer inte ihåg någonting men jag kommer faktist ihåg att jag gillade denna boken jätte mycket!
Jag tyckte att denna boken var en av de bästa böckerna jag har läst.

2011-03-09

Den döda hunden skriven av Petter Lidbeck.
Jag tyckte att denna boken var en av de bästa böckerna jag har läst.

2011-03-09

Den döda hunden läste jag när jag var 8 år. Jag kommer inte ihåg något om den här boken men jag kommer ihåg att jag gillade den här boken jätte mycket!

Ida :)

2010-06-29

Jag tycker att den här boken är både jätte bra och spänande.

Maria Palm

2010-02-04

Inte jättebra men men den var väldigt spännande