Den dömdas rop

Eidem, Anna

Den prostituerade Elisaveta Nikolova blir brutalt knivmördad av en okänd man som går under det fingerade namnet Ivailo.      Samtidigt under en permission från Östra sjukhusets psykiatriska klinik blir Marie Hedman anklagad för mord på sin sambo och sedermera dömd till rättspsykiatrisk vård i sluten form.      Maries syster Kristina Bergstrand tar på sig uppgiften att försöka få Marie fri från anklagelserna eftersom hon är övertygad om systerns oskuld. Hon får oväntad hjälp av den före detta kriminelle excentrikern Simon Eriksson.      Det omaka parets privata spaning leder dem fram till det gastkramande slutet som blir lika oväntat som skrämmande.DEN DÖMDAS ROP är en spänningsroman om kärlek, svek, girighet, farligt begär och mord. I jakten på en seriemördare tar romanen avstamp i Göteborgs undre värld för att med rafflande fart föra läsaren vidare till smålandsidyllen...

Gillade boken men uppläsaren drar ner betyget

Spännande, gripande och fängslande!

Spännande och empatisk. Engagerande. Väntar på nästa bok. Perfekt....även som TV-serie.

Hélène Caulier

2018-09-23

En härlig läsupplevelse! Blev fast i handlingen redan från första sidan och följde sedan den laddade stämningen och envisa kampen för det goda genom Göteborgsmiljöer. En spännande och mycket läsvärd bok!

Johanna Alm

2018-09-18

Så himla bra bok och så spännande! Jag har suttit vaken alldeles för länge flera nätter för att kunna läsa ett extra kapitel. Jag rekommenderar den starkt. Karaktärer man verkligen känner för, miljöer som man nästan kan känna lukten av och en extremt spännande historia!!

SONJA GUBE

2018-09-18

"Den dömdas rop" En spänningsroman jag inte kunde sluta läsa. Blev förälskad i språket, personerna och framförallt den göteborska miljön. Jag har varit på varenda ställe i verkligheten, precis så kändes det. Jag rekommenderar den varmt. Skulle inte förvåna mig om det blir film av denna. En rak och nära skildring av vanliga människor o människor med problem. Läsvärd!

Fia Hendar

2018-09-15

Fantastisk spännande roman med fint flyt i språket och spännande karaktärer som blir väldigt levande och personliga. Jag sträckläste boken i ett dygn. Kunde inte sluta. Otrolig debut. Läs den!

Maria Nygren

2018-09-14

Tack för en mycket spännande läsning!
Den tog mig med på en riktigt spännande historia i en vardaglig värd men samtidigt i en galet vriden underground värld.
Fick följa med på en verklig historia där jag kände att jag var med i händelserna på alla platser som så klockrent beskriver miljöer, stämningar och känslor.
Tycker mycket om systrarnas relation och Kristina som gör allt för Marie som kämpar mot de svarta demonerna. Man får en insikt i den svåra sjukdomen och situationen hon är i. En situation där man inte kan göra sig hörd och trovärdig inför alltför många människor.
Jag blev verkligen fångad........under en hel vecka kämpade jag och längtade efter att få läsa i boken tills jag somnade... efter jobb, matlagning, fotbollsmatcher, umgänge med nära och kära... Boken var så bra upplagd med korta kapitel som jag bara ville ha fler av hela tiden och de tydliga tidsangivelserna - i love it!!