Den demokratiske terroristen

Guillou, Jan

| 1990

Under sommaren 2006 ger Piratförlaget ut samtliga Hamilton-böcker på nytt både som ljudbok och pocket. Detta blir upptakten till Jan Guillous kommande roman Madame Terror då Hamilton är tillbaka efter mer än tio års tystnad. Kampen mot de europeiska terroristerna var skoningslös och alla medel blev tillåtna. Så när den västtyska underrättelsetjänsten får ett hett tips om att en terroristgrupp planerar ett attentat i Sverige begär man hjälp för att kunna utradera gruppen. Uppdraget går till Carl Hamilton som tränas av den västtyska säkerhetstjänsten för att därefter infiltrera och förgöra terroristerna. Jan Guillous serie om Carl Hamilton blev omedelbart en stor framgång, som med åren kom att växa till Sveriges största romansuccé genom tiderna. Den demokratiske terroristen är den andra delen i serien och utkom 1987.

Marcus Albrektsson

2023-12-30

fredrik spele

2019-11-17

Jon

2015-11-19

En av de segare och svagare i serien.

Nils Thor

2011-09-28

Läser om boken efter många år. Den håller fortfarande bra klass. Det är en skickligt hopknåpad historia, spännande och med bra tempo.

Bengt Månsson

2010-04-04

Infiltration i västtyska terrorgupper.

Inger Mårtenson

2009-06-11

Jag har läst alla J. guillous böcker om C.Hamilton. Jag tycker de är spännande och har ett fantastiskt flyt, vapenvården hoppar jag över.