Den döda flickans docka

Genar, Katarina

Nina fyller år och får en gammal docka av sin vintagetokiga mamma. Inte precis vad Nina önskade sig, och så är det något med dockan som skrämmer henne.  Snart dyker den upp i Ninas drömmar, och i dockans kläder hittar hon en lapp där det står: "Flickan som hade dockan förut är död nu. Var försiktig!"  En kväll när Nina ska sova hör hon en röst från dockan. Hon säger: Sök efter Sara Sparv ? Vad vill dockan? Och vem är Sara Sparv? Nina bestämmer sig för att försöka ta reda på det, trots att det kan vara farligt ?  Lättlästa böcker från Nypon är ofta något kortare, har alltid ett lättare språk och ett innehåll anpassat för den tänkta läsarens ålder.

den var ganska bra men kort

den var spännande

Jag älskade boken för den var lite läskig och den hade sådana dockor som jag inte gillar men den var väldigt roligt och det är en riktigt fin berättelse.

Av: Bea

4, Vireda Skola

2021-10-08

Jättebra!

ISGR 4B

2021-10-07

Det stod att den skulle vara läskig men den var inte läskig alls och den var inte så bra den var väldigt kort men lite spännande men övrigt rekommenderar jag den Inte

Boken handlar om en fick som lekte med sin docka varje dag men en dag skulle hon gå över en väg men då körde en Bill över henne så att hon dog ok dockan såldes till en loppis och sedan köpte en mamma dockan till sit barn på sin födelsedag.

Boken var bra ok inte så läskig som jag trodde.

jag tycker att den va spännande och läskig o rolig

💜💜💜💜