Den bortglömda konsten att bevara en hemlighet

Rice, Eva

| 2007

"Så bra att vi nästan saknar ord." ¨ The Observer Den bortglömda konsten att bevara en hemlighet är den underbara historien om Penelope Wallace och hennes excentriska familj vid rock?n?roll-erans början. Det är en varm och blixtrande kvick roman som känns som ett enda långt cocktailparty från 50-talet och med en vintage-känsla som ligger helt rätt i tiden. Den bortglömda konsten att bevara en hemlighet är berättelsen om 18-åriga Penelope som längtar efter att bli vuxen och möta kärleken i 50-talets London. Vid hennes sida finns bästa väninnan Charlotte, Charlottes originella faster Clare och hennes kusin Harry, trollkarlen som är förälskad i en amerikansk societetsflicka. Här finns också Penelopes unga och vackra men mycket sorgsna mamma, och hennes yngre bror Inigo som suktar efter att bli popstjärna som Elvis Presley. Medan flickorna väntar på att bli vuxna dricker...

Emelie A

2012-07-07

Vilken pärla!

Anna Lindström

2012-02-29

Otroligt charmig, går inte att stå emot. Det måste vara Londons femtiotal som gör det för mig ;)

Linn Lagerström

2010-06-26

Kärlek efter första kapitlet! Älskar sättet boken är skriven på och har alltid haft en förkärlek för brittisk romantik. Perfekt läsning en midsommardag som denna.

Linda Wenneson

2010-05-18

Berättelsen om Penelope och hennes väninna Charlottes tonårsdagar i 1950-talets London är en lättsam och fångande historia med Breakfast-at-Tiffanys-känsla. Den passar bra att läsa om man inte har lust att ge sig i kast med något tyngre. Den är lättläst och karaktärerna i boken är beskrivna på ett underhållande sätt. En mysig roman som känns som ett enda långt coctailparty från 50-talets London.

2010-02-04

Rolig och charmerande. Penelope berättar vad som hände under några månader i hennes liv på 1950-talet i London. Då när begreppet tonåring myntades och flickornas idolhysteri började. Nominerad för The Richard and Judy Best Read of the Year 2006. Johnnie Ray hade jag inte hört talas om och teddyboys hade vi väl inte heller?