Demondräparen

Fritzson, Sofia

| 2016

För ett år sedan krossade Luc Angelicas hjärta och sedan dess har hon försökt glömma honom och gå vidare. Men när hennes bäste vän hotas av demoner tvekar hon inte att använda sina änglasinnen för att skydda honom. Luc torteras i underjorden och det enda som kan ge honom upprättelse i faderns ögon är att eliminera ängeln som dödar hans demoner. Bara en kan gå vinnande ur striden och Luc ställs inför sitt slutgiltiga val; ska han offra Angelica eller sig själv? Demondräparen är ett romantiskt fantasy-äventyr och den fristående fortsättningen på Dödskyssen, Livselixiret och Mörkerprinsen.

” För ett år sedan krossade Luc Angelicas hjärta och sedan dess har hon försökt glömma honom och gå vidare. Men när hennes bäste vän hotas av demoner tvekar hon inte att använda sina änglasinnen för att skydda honom. Luc torteras i underjorden och det enda som kan ge honom upprättelse i faderns ögon är att eliminera ängeln som dödar hans demoner. Bara en kan gå vinnande ur striden och Luc ställs inför sitt slutgiltiga val; ska han offra Angelica eller sig själv? ”

Demondräparen var ännu mer lockande än tidigare böcker då det började blir mer action och Angelica riktigt tuffat till sig och blivit just en demondräpare. Jag gillar hennes självständighet efter Lucs svek och att hon vänder sin hjärtesorg till en styrka som ger henne oanade krafter. Luc kämpar i demonvärlden och att vara i onåd hos sin far, vilket ger en inblick över situationen från demonvärlden. Jag hade önskat veta mer om ängeln Gabriel och hans bakgrund så om det kommer bli en fortsättning hade jag mer änn gärna fått veta hans historia. Jag blir också väldigt nyfiken på Mellody och önskar veta mer om henne. Jag är såld på Paranormal Romance och älskar att jag blev rekommenderar Dödskyssen serien. Vilket jag varmt kan rekommendera för andra att läsa. Avslutningsvis för att sammanfatta boken med tre ord; Änglar, Demoner och Passion.

Detta är del 4 i
serien och även denna