Deluxe

Godbersen, Anna

| 2008

Den här resan tillbaka till oskuldens tid - är allt annat än oskuldsfull ... Manhattan 1899. I en värld av lyx och bedrägeri - lever några ungdomar farligt, skandalösa liv. Med sin fina familjs goda rykte att tänka på tvingas den unga, vackra och mycket omsvärmade _Elizabeth Holland att välja mellan sina familjeplikter eller den sanna kärleken. Den förbjudna kärleken. Men så händer det oförutsägbara; hennes hästekipage välter i en skarp kurva och Elizabeth - flickan vars lyxiga leverne livat upp stadens skvallersidor - kastas ur och drunknar i strömvirvlarna från Hudsonfloden. Hela New York sörjer hennes bortgång och rykten tar fart. Var det en vanlig olycka, eller fanns det de som hade allt att vinna på att Manhattans mest firade celebritet försvann ...? Anna Godbersen är född i Berkeley, Kalifornien och utbildad vid Barnard College. Nu bor hon i Brooklyn med sin man, och jobbar för fullt...

Detta var faktiskt en mycket bra bok bättre än vad jag trodde att den skulle va =)

Izabela Horn

2013-12-08

Deluxe är en roman som jag inte är direkt stolt över att läsa och det värsta är inte att jag har läst den utan att jag gillar den och kommer läsa fortsättningen. En lättläst bok kanske främst för yngre läsare eller mycket fjolliga läsare

Nicole Juhlin

2012-08-23

Inte den mest fantastiska eller den mest välskrivna bok jag läst, trots det är den så full av spännande relationsdraman och saftigt skvaller att jag inte riktigt kan lägga ner den utan att undra vad som sker här näst. Mot bättre vetande ser jag faktiskt fram emot nästa bok!

Lucia Cocco

2012-02-24

En väldigt bra bok, mycket inlevelse! Man kan nästan känna alla fina klänningar frasa i boken! :)

Aida Beganovic

2011-10-22

älskar den här boken

Linda Joona

2011-07-28

Skrotmagnet

2011-01-20

Den här boken är lite som en pralinask man hittar på Ö&B: sirlig guldig text och SER lyxig ut på ytan. Men så fort man öppnar den inser man att innehållet kommer att göra en illamående. Sisådär 17 sidor in i boken genomskådade jag Godbersens rispapperstunna "mysterium" och det var inte direkt som att lägga ihop två och två utan mer ett och ett. Dessutom är inte karaktärerna sympatiska nog. Det är en förolämpning gentemot alla "chicks" att kalla en sådan här bok "chick-lit" eftersom jag betvivlar att alla tjejer uppskattar intrigfyllda böcker proppade med flärd och betongfundamentalistiska könsstereotyper. Liknelsen med Ö&B-godis kan dras till sin spets -efter att ha läst 2/3 av den var jag tvungen att sluta, för det var som att ha konsumerat alldeles för mycket rosa sockervadd.

Sofies bokblogg

2010-07-14

Historia blandat med klänningsfluff är en riktigt bra blandning! Lite för töntig ibland, men jag gillar den!

Linn Lagerström

2010-02-11

Romantik och spänning i sekelskiftsmiljö skrivet på ett lättläst elegant sätt. Två tummar upp!

Råsa fluff.

Skrotmagnet