Decompression

Zeh, Juli

| 2014

In an attempt to further her career, Jola is determined to land the lead role in a new film about underwater photographer and model Lotte Hass. To improve her chances, the couple travel to Lanzarote and hire diving instructor Sven, paying him a large sum for exclusive tuition.

Petra Ohms

2015-12-23

Visst, det tog ett tag innan jag hade lst in mig p boken och frsttt hur den var uppbyggd, men sedan hade jag svrt att lgga den ifrn mig. Jag upplever den som vldigt vlskriven, stundtals briljant, och ganska originell med sin ofta korta satsbyggnad. Men man mste komma ihg att det mestadels r bokens huvudperson Sven som skriver i jag-form, han r ingen intellektuell utan en handlingsmnniska. Boken r intelligent och spnnande, med en ganska raffinerad intrig. Jag knner ocks beundran fr Juli Zehs sakkunskap inom det omrde som boken huvudsakligen handlar om, dyksporten. Med en sjlvklar elegans umgs hon med alla fackuttrycken, det gr boken trovrdig.

Josefine Ejebjrk

2014-12-14

Ngot mrklig, vet inte riktigt vad jag ska tycka, det fr bli ett ok betyg.

Artur Foxander

2014-11-21

Riktigt spnnande trots det lngsamma tempot. Frfattaren anvnder rtt ovanliga grepp fr att bertta hndelsefrloppet. Till en brjan kndes det lite frvirrande, men blev mer och mer spnnande ju lngre man lser.

Inte riktigt min genre, men riktigt bra nd... Kanske fr att jag har varit med om ngra liknande hndelser och minnena kom tillbaks till mig.

Kerstin Hellgren

2014-04-28

Kan inte ta mig igenom boken. Trkig tyvrr!

Jakob Nylin

2014-04-11

Bokens huvudperson frstr i slutet av boken inte riktigt vad som hnt, och framfr allt inte varfr. Jag str minst lika ofrstende infr den komplicerade intrigen, ett slags triangeldrama, men sttet intrigen berttas p fngslar mig! Vldigt spnnande, det r nstan en befrielse att intrigen till sist tar slut.