Deckardrottningen - en författare i motvind

Olséni, Christina

Ny skruvad historia av succéförfattarna Olséni & Hansen.Detta är berättelsen om Boel Rask, en bibliotekarie med författardrömmar, och hennes make Erland, en frustrerad mellanchef i ett mellanstort verkstadsbolag. Allting började med den där förbannade skrivkursen som Erland gav Boel i femtioårspresent. För när hennes skrivande tar fart blir Erland nämligen helt besatt av att hustrun ska bli landets nästa deckardrottning. Han som under hela sitt yrkesliv blivit klämd mellan medarbetare och chefer skyr nu inga medel när han spionerar på konkurrenterna och nästlar sig in i bokbranschen. Men har Boel samma drömmar som Erland och hur långt är han beredd att gå? Det vet ingen. Inte ens Erland.  Deckardrottningen är en helt ny humoristisk historia av författarduon bakom succéserierna Mord i Falsterbo och Ester Karlsson med K.CHRISTINA OLSÉNI är entreprenör och civilekonom...

En trevlig liten berättelse i ungefär samma anda som Karin Brunk Holmqvist brukar skriva. Svårt att lägga denna charmiga bok i från sig. Rekommenderas!

sannareads

2021-09-17

’”Vad söt han är", sa Boel artigt. Ärligt talat hade hon aldrig sett något fulare barn.”

Som vanligt bjuder Olséni & Hansen på härliga karaktärer, en spännande och humoristisk berättelse och helhjärtade skratt!

Boel var en intressant karaktär som kändes både unik och mänsklig medan Erland var en lite svårare karaktär att förstå sig på men som med sin knasigheter sakta växte i ens ögon.

Det ska bli intressant och se hur det går för Boel och Erland i nästa bok då denna slutade med en cliffhanger.

”Deckardrottningen - en författare i motvind” av Olséni & Hansen får 3/5 stjärnor av mig!

Magnus Svensson

2020-12-21

Wow! Vilken bok! Berättelsen börjar med att huvudpersonen Boel Rask har fått en skrivarkurs av sin man Erland. Boel jobbar på bibliotek och har författardrömmar. Hennes man Erland Rask jobbar på Södermans Mekaniska sedan 25 år och är den ständiga mellanchefen som väntar på VD-posten. Men livet blir inte alltid som man tänkt sig… Boken är en riktig bladvändare, har ett lätt och bra språk. Boken är riktigt rolig och jag skrattar mellan varven. Denna varma och hjärtliga feelgood är en riktig ögonöppnare och jag kan relatera till olika delar i boken som instagram, böcker och hur ett arbete kan utveckla sig. Så till betyget som blir full pott 5 av 5 möjliga! Jag hoppas verkligen på en fortsättning!

Underhållande, härlig och välskriven!