Death's jest book

Hill, Reginald

| 2003

Reginald Hill's bestselling duo, Dalziel and Pascoe, return in this brilliant, complex and ultimately moving crime novel. Follows on from the enormous success of 'Dialogues of the Dead'.

2017-09-10

Bitvis väldigt bra, men detta blev för intellektuellt för mig. Delarna med brev från Roote blir väldigt långtradiga medan den raka handlingen är läsvärd. Men sanningen att säga, jag satt som ett frågetecken till slut... Det vill säga kände mig lite dum för jag förstod inte. Ingen skön känsla...

Marc Moore

2015-01-23

Poliser och brottslingar i orealistiskt högtravande artiga brittiska konversationer som kräver koncentration. Det är långt mellan dramatiken och varje ord verkar vägd på en våg innan det kom ner på pappret. Hill har verkligen en egen stil och humor som jag uppskattar.
Dessutom lagom många personer inblandade med klart definierade personligheter som gör det enkelt att komma ihåg vem som är vem.
Boken passar inte alla men jag uppslukas av den och tycker att den emellanåt är riktigt spännande och en smula gripande. Hans böcker om Pascoe måste läsas i rätt ordning.

Lotta Karlsson

2014-08-02

Och nu en stark fyra, han är allt lite ojämn. förra boken tog jag mig knappt igenom och denna var nog snäppet bättre än den första jag läste. och fö en fortsättning på den.