Dead Reckoning: A Sookie Stackhouse Novel

Harris, Charlaine

| 2011

New in the #1 "New York Times" bestselling Sookie Stackhouse series-the basis for HBO(R)'s "True Blood" With her knack for being in trouble's way, Sookie witnesses the firebombing of Merlotte's, the bar where she works. Since Sam Merlotte is now known to be two-natured, suspicion falls immediately on the anti-shifters in the area. Sookie suspects otherwise, but her attention is divided when she realizes that her lover Eric Northman and his "child" Pam are plotting to kill the vampire who is now their master. Gradually, Sookie is drawn into the plot-which is much more complicated than she knows...

Angelika G

2020-08-13

Älskar den lika mycket som alla andra delar i den här serien och ser fram emot att börja läsa på nästa :)

Helena Flemström

2018-04-25

Har lästa alla delar som kommit ut på svenska

Jag gillade även denna del i serien. Nu ska jag ta och läsa del 12 i serien =)

En fullgod bok i serien. Skönt flyt och som vanligt en bra läsupplevelse. Tycker dock att denna del är något sämre än tidigare delar men som sagt, fullgod.

Pernilla Eriksson

2012-06-22

Jag fullkomligt älskar dessa böcker!

2012-02-12

Som vanligt streckläser jag Sookie Stackhouse-serien och skrattar mycket rakt ut. Jag älskar Sookie och alla hennes äventyr. Det enda negativa jag har att säga om boken är att jag inte gillade slutet, det är skitjobbigt med ett slut som inte förklarar allt när nästa bok inte finns att läsa! Längtar efter fortsättningen!

Elisabeth E

2011-09-26

Inte fullt lika bra som de tidigare delarna men ändå värd att läsas.

Elisabeth Andersson

2011-07-01

Lite seg i början och för första gången lade jag en Sookie bok åt sidan ett bra tag innan jag fick läslust igen och började om, berättelsen tog sig efter ett tag och det är ju trots allt alltid trevligt att läsa om Sookie och gänget, men nu börjar det allt gå lite på rutin...

Men, så spännande. Jag tyckte att det var en väldigt bra story, och jag fångades praktiskt taget direkt. Ont i hjärtat och nervös av spänning. Och nu måste jag vänta till nästa på svar!

A Bookaholic Swede

2011-05-18

Hade lite svårt att komma in i handlingen i början. Men efter ett tag flöt storyn på riktigt bra.

ninaemilia *

2011-05-10

Själv tyckte jag den höll fin klass. Ett år till nästa då.