De vandrande stderna

Reeve, Philip

Mortal Engines r det hisnande, postapokalyptiska sci-fi-ventyret som utspelar sig i en framtid i vilken stder rr sig runt jorden p hjul och slss om dess livsviktiga resurser. B. Wahlstrms ger ut del 1 och 2 i serien under hsten 2018, infr att filmen gr upp p bio. Frestll dig att du bor i flygande stad som drivs framt av stora motorer. Tnk dig att du faller av din stad och ser den frsvinna i fjrran. Det r vad som hnder Tom. Han r vergiven och frrdd, nu helt strandsatt i demarken tillsammans med flickan Hester, som bara tnker p en enda sak: hmnd. Tillsammans tvingas de fly genom demarken, frfljda av en jgare som egentligen r dd ... Peter Jackson skriver och producerar filmen Mortal Engines (Universal) tillsammans med Fran Walsh och Philippa Boyens (alla knda som manusskribenter fr Sagan om ringen-filmerna). Regissr r Christan Rivers, ven han knd fr...

Rebecka Angelin

2019-06-14

Handlingen var ju bra. Historien spnnande med en framtid dr stder gr eller flyger. Men tyckte fr mnga dog. Hade velat lra knna fler av karaktrerna bttre men nej de dog en efter en.

Lina Viklund

2011-07-21

Intressant och, sorgligt nog, kanske inte helt omjlig framtidsvision. Fantastisk bokserie!

Michael Bafford

2009-11-17

Med tanke p grund premissen - som r ju helt vansinnig, r den hr en av de allra bsta bcker jag lst. Hela serien r jttebra ? med en liten nedgng i del 2, kanske. Hr finns allt: ventyr, krlek, hat, komplotter, svek, frsoning, och en sprudlande fantasi. En historia som griper tag i lsaren och suger in dig.