De vandrande städerna

Reeve, Philip

Mortal Engines är det hisnande, postapokalyptiska sci-fi-äventyret som utspelar sig i en framtid i vilken städer rör sig runt jorden på hjul och slåss om dess livsviktiga resurser. B. Wahlströms ger ut del 1 och 2 i serien under hösten 2018, inför att filmen går upp på bio. Föreställ dig att du bor i flygande stad som drivs framåt av stora motorer. Tänk dig att du faller av din stad och ser den försvinna i fjärran. Det är vad som händer Tom. Han är övergiven och förrådd, nu helt strandsatt i ödemarken tillsammans med flickan Hester, som bara tänker på en enda sak: hämnd. Tillsammans tvingas de fly genom ödemarken, förföljda av en jägare som egentligen är död ... Peter Jackson skriver och producerar filmen Mortal Engines (Universal) tillsammans med Fran Walsh och Philippa Boyens (alla kända som manusskribenter för Sagan om ringen-filmerna). Regissör är Christan Rivers, även han känd för...

Rebecka Angelin

2019-06-14

Handlingen var ju bra. Historien spännande med en framtid där städer går eller flyger. Men tyckte för många dog. Hade velat lära känna fler av karaktärerna bättre men nej de dog en efter en.

Lina Viklund

2011-07-21

Intressant och, sorgligt nog, kanske inte helt omöjlig framtidsvision. Fantastisk bokserie!

Michael Bafford

2009-11-17

Med tanke på grund premissen - som är ju helt vansinnig, är den här en av de allra bästa böcker jag läst. Hela serien är jättebra ? med en liten nedgång i del 2, kanske. Här finns allt: äventyr, kärlek, hat, komplotter, svek, försoning, och en sprudlande fantasi. En historia som griper tag i läsaren och suger in dig.