De ursprungliga

Tretton år har gått sedan virusgudinnans pest skördade många människoliv. Den unge Odal har sedan dess levt ett undangömt, inrutat liv i klostret i Dalen. Där har han tränats inför hämnden. När så en kallelse kommer från den mystiske Eldkungen förändras allt. Kriget är nära förestående och världen hotas av död och undergång. Odal lämnar sin trygga tillvaro för att ansluta sig till kungens armé. Elementens olika människoraser måste nu lära sig att samarbeta för att ha någon möjlighet att kunna överleva kriget. Jordens barn Odal förs samman med luftens barn Svala, vattnets barn Pål och eldens barn Regina i kampen mot det femte elementet virus. Tillsammans ställs de inför det faktum att till och med deras gudinnor svävar i fara. De Ursprungliga är den första delen av De fem elementen. Författaren Cecilia Larsson Kostenius presenterar en alternativ sanning om vårt ursprung och visar världen ur...

Oerhört bra svensk fantasy

Den här boken är ett måste att läsa ifall du älskar fantasy, som jag. När jag började läsa den kunde jag inte sluta. Jag ser så mycket fram emot att se vad CLK har att bjuda på i framtiden, jag tror att hon kan vara the next big thing.

Boken tog mig med storm, jag är så jävla glad att jag köpte den här, har beställt tvåan och ser fram emot att läsa den. Så spännande!!!!!!!!!!!

Elvin Mio

2018-02-23

Ett måste för alla som gillar fantasy! Bra story, intressanta karaktärer, spännande början på en ny serie

Erik Horizon

2018-01-02

Mycket bra, men för kort. Jag vill läsa mer!

En magisk blandning av fantasy, känslor och godhjärtade människor som ger mig en tankeställare

Magisk, fängslande och spännande!