De största vatten

Dahl, Arne

| 1905

CD-bok Uppläsare är Torsten Wahlund. Innehåller 10 CD Speltid ca 11 timmar I ett kök i en av miljonprogrammets förortslängor sitter fem utvisningsdömda afrikaner. En stund senare gör de inte längre det. Strax därefter tar sig en snuvig inbrottstjuv in i en lägenhet på Södermalm. Det visar sig inte bli ett riktigt vanligt inbrott. I och med att dessa båda dörrar öppnas sveper en stank från det förgångna in över "Rikskriminalens specialenhet för våldsbrott av internationell art", mer känd som A-gruppen. Inte minst drabbar den kriminalinspektör Kerstin Holm, som finner sig alltmer personligen indragen. Långsamt tvingas hon allt närmare de allra blindaste fläckarna i sitt förflutna. De största vatten är den femte fristående kriminalromanen i sviten om Paul Hjelm och A-gruppen. Det är en thriller av internationellt snitt som karvar sig in i den globaliserade samtiden med sylvass...

O

Olga Lund

2013-03-05

Mycket bra. Trots att handligen är snutt på fantastisk så är det ändå svårt att lägga ifrån sig boken.

Ingeborg Amnéus

2013-02-12

Som vanligt bra skriven Dahl-deckare, men lite för otrolig historia.

Eva Bill

2012-04-16

I mina ögen bästa deckarförfattaren vi har!! jag har slukat hela serien och jag avundas dem som inte har läst den ännu!!

2012-04-03

I denna femte del om A-gruppen får vi lära känna Kerstin lite bättre. Eller faktiskt ganska så mycket bättre, man kan säga att vi kryper in i de allra mörkaste vrårna i hennes liv. Där gömmer sig en del, om man säger så. Jag vet inte om det är Kerstins hemligheter som gör boken lite mörkare än de andra i serien, eller så kan det bero på att det är höst och regnigt. När man läser så är man ju verkligen där. Läs resten på http://bokslut.blogspot.se/2012/04/de-storsta-vatten-av-arne-dahl.html

Anette Carlsson

2011-11-17

En helt vanlig deckare. Inget orginellt, men heller inte dålig. Underhållande att läsa.

Mats Olander

2011-05-12

Arne är nog bland det bästa vi har i dag bland deckarförfattare. Handlingen blir inte seg eller förutsägbar, karaktärerna är intressanta och språket är väldigt bra.

Oskar Henriksson

2010-03-11

En av Sveriges bästa kriminalförfattare. Serien om A-gruppen är lysande rakt igenom.

Merete Madsen

2010-01-27

Hans kvinnoporträtt är minst sagt märkliga, så konventionellt fördomsfulla.

Lilian Boquist

2009-11-26

Lyssnade på den här boken och Torsten Wahlund läser vilket ger ett ordentligt mervärde, han levandegör personerna - med deras olika dialekter dessutom. Så boken är visserligen bra men blir extra bra med uppläsningen.