De skandalösa

Ahrnstedt, Simona

| 2013

Året är 1685, barockens och stormaktens tid. Platsen är Wadenstierna, Sveriges mest praktfulla slott. Den syndigt attraktive greve Gabriel Gripklo har återvänt till hemlandet efter många år till havs. Med sig har han det svartaste av rykten. Det sägs att han inte har några skrupler vare sig det gäller sex, kvinnor eller andra nöjen. Nu letar han efter en hustru. Fröken Magdalena Swärd är den eviga ungmön. Bildad men utblottad. Bedragen, skandaliserad och på ruinens brant tvingas hon att acceptera en anställning som sällskapsdam åt en ung friherrinna som planerar att snärja greven. Med sin vassa tunga och strikta klädsel står Magdalena för allt som Gabriel ogillar hos kvinnor. Den dekadente greven representerar i sin tur allt det hon föraktar hos män. Men en avslöjad hemlighet, ett nattligt möte och ett galet vad leder till en passionerad och allt mer skandalös romans. "Simona Ahrnstedts...

Terese

2019-06-28

Jeanette Eriksson

2018-08-15

första va ett snäpp värre, men jag gillar boken och den får faktiskt 3pkus, bättre än bara bra, men inte super som en 4a.=) jag rekommenderar den dock, allt osm har 3 uppåt är bra enligt mig.

Belinda

2018-01-06

Den var lite trög i början men bra

Victoria Sörqvist

2017-01-15

Skön sommarläsning

Nina Gustafsson

2015-04-09

Lite Harlequin över det hela. Trevligt med romantik men ack så förutsägbart. Men det kan man ju tycka är helt okej ibland med.

2015-03-28

Tycker om hennes böcker men den här för men för enkel och förutsägbar.

Denna bok var helt okej

Jennie Björklund

2014-11-15

Tyckte denna bok var svår att komma in i, lyckades inte lära känna karaktärerna vilket gjorde att jag inte hade några sympatier för dem! Var även den enda av de tre böckerna i trilogin där inte språket funkade! Jag glömde ständigt bort vilken tid vi skulle vara i! Saker som varit trovärdiga i de andra böckerna, blev i denna saker som gjorde att illusionen bröts! Och finns det inga andra män att bli förälskad i än stora och långa!

Kickie Boman

2014-03-24

Simona Arnstedt är mästaren inom sin genre!
Förutsägbart javisst, men det får det vara :) Härlig underhållning när man vill slappna av genom att läsa lite romance!

Erika Lindblom

2014-01-02

Jag tyckte mycket om Ahrnstedts första bok och såg mycket fram mot att läsa denna, även om jag inte var särskilt imponerad av "Betvingade". Denna bok började lovande, men dessvärre gick det snabbt utför. Till skillnad från hennes andra böcker tycker jag att denna helt saknar handling och logik. Karaktärerna är banala, deras känsloväxlingar för häftiga och starka. Jag ser dock att många andra har uppskattat boken och det får mig att fundera på huruvida det är genren som inte tilltalar mig. Denna bok är för smutsig, mycket smutsigare än vad de andra böckerna varit. Vissa partier är även något sega och långtråkiga. Det finns dock några ljuspunkter. Ahrnstedts språk är för modernt, men det flyter på fint och det är lätt att läsa. Hon är även duktig på att skapa miljöer - bygga atmosfärer. Jag gillar även Wadenstierna som gemensam nämnare i samtliga tre böcker. Denna bok föll mig dessvärre inte i smaken. Det blir en svag tvåa.

Louise Olsson

2013-12-28

Jag ÄLSKAR Simonas böcker! De är helt otroliga! Läs dem och älska dem lika mycket som jag gör!!!!

Anna Collin

2013-11-05

Pretty woman på 1600-talet! En perfekt bok att läsa när höstmörkret sveper in. Miljöerna är väl beskrivna och får mig att förflytta mig i både tid och rum. Språket är modernt, ibland kanske lite FÖR modernt för att det ska kännas helt trovärdigt. En fin kärlekshistoria om än något förutsägbar.

Anna Ljungdahl

2013-10-09

Den får betyget 4 eftersom den visar, trots lite fel här och där, att Simona Ahrnstedt behärskar genren till fulländning.

Maddes Bokblogg

2013-09-02

Spännande och intressanta karaktärer

Therese Norin

2013-07-05

Älskar storyn men det som drog ner det var alla stavfel och meningsuppbyggnadsfel... Tappade bokens känsla ofta eftersom man fick läsa om osv.